هنرهای نمایشی باید تجلی رفتار اجتماعی باشد

کاشان - شهردار کاشان با بیان اینکه فرهنگ تجلی رفتار اجتماعی مردم در جامعه است، گفت: هنرهای نمایشی و تئاتر باید به سمت کارایی بیشتر و اجتماعی کردن فضای هنر برای پیشگیری از آسیب‌های رفتاری در حوزه اجتماعی پیش برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی‌راد با بیان اینکه توسعه و ارتقای فرهنگ عمومی مهم‌ترین هدف مدیریت شهری در برگزاری جشنواره تئاتر مهر است، اظهار کرد: امیدواریم تا با همفکری و هم‌اندیشی هنرمندان هنرهای نمایشی بتوانیم از این ابزار به بهترین نحو در زمینه توسعه و ارتقای تعاملات اجتماعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به بررسی کاربردهای هنرهای نمایشی در تعاملات سازنده اجتماعی گفت: انتظار می رود هنرمندان عرصه نمایش در قالب تئاتر آسیب‌های حوزه رفتار اجتماعی را به مردم نشان دهند و در جهت تعالی فرهنگ و اخلاق جامعه گام بر دارند.

شهردار کاشان تصریح کرد: باتوجه به نقش کمرنگ تعاملات سازنده اجتماعی در کاشان که مشارکت پذیری را در گستره جامعه تقویت می‌کند، می توان از ابزاری مانند هنر نمایش و برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر به عنوان بهترین فرصت برای ارتقا و شکوفایی تعاملات اجتماعی شهر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کاشان از قدیم دارالمومنین و شهر نهج‌البلاغه بوده است پس باید رفتار و کردار همگان نیز به تاسی از صاحب نهج‌البلاغه باشد، اظهار کرد: نقش و تاثیر هنرهای نمایشی  و برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر می تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و افزایش رشد تعاملات سازنده اجتماعی مفید باشد.

به گزارش ایمنا، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان به میزبانی فرهنگسرای مهر و با همکاری مرکز هنرهای نمایشی در چهار بخش "صحنه‌ای"، "خیابانی- محیطی"، "بین‌الملل" و " کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی" از آذرماه امسال برگزار می شود.

کد خبر 358435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.