مدارک جدید از نقش بن سلمان در قتل خاشقچی

تارنمای روزنامه نیویورک در گزارشی، از وجود یک فایل صوتی متعلق به «ماهر عبدالعزیز مطرب» از مظنونان پرونده قتل «جمال خاشقچی» خبر داد که پل دیگری میان این پرونده و «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی است.

به گزارش ایمنا، مطرب پس از قتل خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی، در تماس تلفنی با فردی که گمان می‌رود از جمله دستیاران بن سلمان بوده باشد، از او خواسته تا به «رییسش» بگوید که «کار انجام شده است».

به نوشته نیویورک تایمز، این فایل صوتی را مقام‌های اطلاعاتی ترکیه به دست آورده‌ بودند و «جینا هسپل» رییس آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) هم در سفر اخیر خود به ترکیه، آن را شنیده است.

با این وجود، منابع خبری این رسانه می‌گویند که آنکارا حاضر به ارائه اصل فایل صوتی برای بررسی و تحلیل جداگانه آن توسط نهادهای اطلاعاتی دیگر کشورها نشده و تنها متن مکالمه را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

ماهر عبدالعزیز از جمله ۱۵ عامل اطلاعاتی سعودی است که در فاصله کوتاهی پس از حضور خاشقچی، وارد کنسولگری شدند و به نظر می‌رسد در قتل او نقش داشته‌اند.

با وجود مدارک غیرقابل انکار از نقش مقام‌های عالی‌رتبه سعودی در قتل این روزنامه‌نگار، دولت آمریکا تاکنون موضع صریحی در این ارتباط اتخاذ نکرده و حاضر به محکوم کردن ریاض نشده است.

نیویورک تایمز می‌نویسد که تغییر در ترکیب کنگره آمریکا و قدرت گرفتن دموکرات‌ها در انتخابات اخیر، موجب افزایش فشارها به کاخ سفید و احتمالا موضع‌گیری سختگیرانه‌تری در قبال اقدامات عربستان سعودی خواهد شد.

منبع:ایرنا

کد خبر 358431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.