آلودگی‌های صوتی، قلب افراد را نشانه می‌گیرد!

بررسی‌های جدید محققان بیمارستان ماساچوست در بوستون حاکی است که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض صدای زیاد ، تاثیر مخربی بر قلب و سیستم عروقی افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به گفته آن‌ها سر و صدای زیاد باعث واکنش‌های استرس زا در مغز افراد می‌شود. این موضوع نیز التهاب رگ‌های خونی را سبب می‌شود و مشکلات جدی سلامت نظیر حمله قلبی یا سکته مغزی را همراه دارد.

در بررسی‌های جدید، ۴۹۹ فرد حضور داشتند که به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان مبتلا نبودند. سپس توموگرافی PET و اسکن مغزی CT بر روی رگ‌های خونی و مغز شرکت‌کنندگان انجام گرفت. همچنین محققان فعالیت ناحیه آمیگدال افراد را بررسی کردند. آمیگدال ناحیه‌ای از مغز است که استرس و واکنش‌های عاطفی را تنظیم می‌کند. پس از آن میزان قرارگیری منظم این افراد در معرض صداها ارزیابی شد. چند سال بعد محققان، پرونده پزشکی شرکت کنندگان را برای مشاهده شواهدی از وقوع بیماری‌های قلبی عروقی بررسی کردند.

 نتیجه تحقیقات نشان داد که ۴۰ نفر از این افراد پنج سال پس از آزمایشات اولیه دچار حمله قلبی یا سکته مغزی شدند. تیم تحقیقاتی پس از آنالیز داده‌ها دریافتند افرادی که در معرض سر و صدای زیاد قرار داشتند، بیشترین فعالیت‌های مغزی مرتبط با استرس را داشتند و میزان التهابات شریان‌های قلب آن‌ها نیز بیشتر بود.

موضوع مهم اینکه افزایش التهاب رگ‌های خونی، یک عامل خطرساز برای ابتلا به بیماری‌های قلبی محسوب می‌شود. یافته‌های جدید نشان می‌دهد افرادی که فعالیت‌های مغز مرتبط با استرس در آن‌ها بیشتر است، سه برابر دیگران با  احتمال خطر حمله قلبی یا سکته مغزی مواجه هستند.

محققان بیمارستان ماساچوست پس از بررسی سایر عوامل خطرناک مانند آلودگی هوا، سیگار کشیدن و دیابت به این نتیجه رسیدند افرادی که در معرض آلودگی‌های صوتی در سطوح بالا قرار دارند، بیشتر دچار  بیماری‌های قلبی عروقی می‌شوند.

به گفته آن‌ها تاظهارنظر قطعی در مورد این که آیا کاهش آلودگی‌های صوتی می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد، نیازمند تحقیقات بیشتری است. اما تیم تحقیقاتی از پزشکان می‌خواهند سطح بالای صداها را به عنوان یک عامل خطرآفرین مستقل برای ابتلا به بیمارهای قلبی عروقی در نظر بگیرند.

کد خبر 358419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.