حوزه فناوری اطلاعات کشور  در سطح منطقه رتبه خوبی ندارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید افزایش سهم سرمایه‌گذاری زیرساختی در حوزه فناوری اطلاعات تا رسیدن به سطح کشورهای منطقه انجام شود اما به‌رغم تمام تلاش ها پیشرفت خوبی نداشته و در منطقه نیز رتبه خوبی نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر عصر امروز در آیین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان، اظهار کرد:با توجه به سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، باید به کسب جایگاه برتر منطقه در توسعه دولت الکترونیک در بستر شبکه اطلاعات، توسعه محتوا در فضای مجازی بر اساس نقشه فرهنگی کشور تا پنج برابر وضعیت کنونی، بومی سازی شبکه اجتماعی، ایجاد، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات و تامین امنیت آن، تسلط بر دروازه های ورودی و خروجی فضای مجازی و پالایش هوشمندانه، بهره گیری از موقعیت ممتاز کشور و حضور هدفمند در تعاملات بین المللی فضای مجازی و گسترش حضور در بازار بین المللی دست یابیم.

رییس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم، هدف گذاری به صورت قانونی انجام شده تا پهنای باند از ۳۰ ترابایت بر ثانیه عبور کند.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، در بحث دولت الکترونیک جایگاه ایران در سطح جهانی باید تا ۳۰ رتبه افزیش پیدا کند ومحتوای حوزه دیجیتال ۱۰ برابر شود، تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم همچنین بایدسالانه ۱۲.۵ درصد مراجعات حضوری مردم به ادارات کاهش پیدا کرده و افزایش مراجعات از طریق دولت الکترونیک انجام شود.

فولادگر تاکید کرد: در این راستا مصوباتی از جمله ماده ۷  و ۸ قانون بهبود کسب و کار گذرانده شده و در کمیسیون صنایع در حوزه IT برای تحقق دولت الکترونیک جلساتی در حال برگزاری است.

وی تاکید کرد: بررسی میزان دسترسی آنلاین مردم به اطلاعات و سواد الکترونیکی از جمله شاخص هایی است که بدانیم در دولت الکترونیک چقدر موفق بوده‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سواد الکترونیکی در سطح جامعه باید افزایش پیدا کند، گفت: برای تحقق دولت الکترونیک جلساتی در کمیسیون صنایع و از طریق کمیته IT برگزار شده و نتابج خوبی به همراه داشته است.

وی از راه اندازی سازمان ملی کارآفرینی متشکل از کسب و کارهای مجازی، استارت آپ ها و حوزه کسب و کارهای نو خبر داد و افزود: امیدواریم در بخش کسب و کارهای نو شاهد افزایش رونق اقتصاد و اشتغال باشیم.

کد خبر 358413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.