اخراج شده ها یا گزینه های جدید؟

نتایج دور از انتظار تیم فوتبال ذوب آهن باعث شده تا شایعاتی در خصوص تغییر کادر فنی این تیم به گوش برسد، اما نکته مهم در صورت این تغییر انتخاب جایگزین مناسب در شرایط کنونی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از نایب قهرمانی تیم فوتبال ذوب آهن با امیر قلعه نویی در لیگ هفدهم و جدایی این مربی، امید نمازی زاده هدایت تیم فوتبال ذوب آهن را برعهده گرفت. اگر چه عملکرد این مربی در ابتدای لیگ هجدهم قابل قبول بود ولی رفته رفته عدم نتیجه گیری این تیم باعث شد تا زمزمه های رفتن امید نمازی زاده به گوش برسد.

اما اگر قرار باشد باشگاه ذوب آهن جایگزینی برای نمازی در نظر بگیرد، آیا مربیان اخراجی قبلی این تیم می توانند گزینه مناسبی برای هدایت تیم فوتبال ذوب آهن در شرایط کنونی باشند یا گزینه های جدید باید مد نظر قرار بگیرد؟

فرهاد کاظمی، فیروز کریمی، یحیی گل محمدی و مجتبی حسینی مربیانی بودند که طی سال های اخیر به عنوان نفر اول در تیم فوتبال ذوب آهن فعالیت کردند. اما به نظر نمی رسند این افراد گزینه های مناسبی در شرایط کنونی باشند چرا که هر کدام به نحوی در گوشه ای از فوتبال مشغول به کار هستند و عملکرد و رفتار آنها در حین همکاری با باشگاه ذوب آهن و حتی پس از آن نشان می دهد مطرح شدن نام آن ها کمکی به ذوب آهن نخواهد کرد.

 ذوبی ها در تاریخ ۱۷ مهر ۹۱ و پس از برکناری رسول کربکندی با گزینه های زیادی برای هدایت تیشمان حرف زده بودند که در نهایت روی نام کاظمی به توافق رسیدند اما در پایان این فصل ذوب آهن در رده چهاردهم قرار گرفت و به لطف تغییر تعداد تیم های لیگ برتر از ۱۸ به ۱۶ تیم به لیگ دسته یک سقوط نکرد. ضمن اینکه کاظمی در حال حاضر مشغول هدایت تیم سرخپوشان پاکدشت در لیگ دسته یک است.

 در فصل ۹۳-۹۲ هم فیروز کریمی تنها موفق شد با شکست تیم پاس همدان در دو دیدار رفت و برگشت مرحله پلی آف لیگ برتر، ذوب آهن را در لیگ برتر نگه دارد. کریمی پس از ذوب آهن در ملوان، اکسین البرز، صنعت نفت آبادان و ماشین سازی تبریز هم عملکرد خوبی به جا نگذاشت و در آخرین دوره مربیگری خود در ماشین سازی هم از این تیم اخراج شد.

با آمدن یحیی گل محمدی به ذوب آهن دوران طلایی این تیم آغاز شد و دو قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در سوپر جام حاصل تلاش این مربی در ذوب آهن بود ولی اختلاف او با سعید آذری و افت نتایج تیم باعث شد تا قصه گل محمدی و ذوب آهن در اواسط فصل ۹۶-۹۵ به پایان برسد. اما گل محمدی هم نمی تواند گزینه خوبی برای شرایط کنونی ذوب آهن باشد چرا که وی در حال حاضر با تیم پدیده صدرنشین لیگ برتر است و طبیعتا دلیلی ندارد که سرمربیگری تیم نخست لیگ را رها کند و برای هدایت تیم یازدهم جدول چمدان ببندد و از سوی دیگر باشگاه هم از رفتار او دل خوشی ندارد.

با کنار رفتن گل محمدی از سرمربیگری تیم فوتبال ذوب آهن، مجتبی حسینی که کمک مربی اوبود به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. حسینی هم نتایج خوبی با با ذوب آهن کسب کرد اما برخی حواشی به وجود آمده بین او و هواداران باعث شد تا حسینی هم رخت سفر از ذوب آهن ببندد و به دنبال گل محمدی به تبریز برود. ضمن این که حسینی ظرف چند روز گذشته با تیم اکسین البرز توافق کرده و گمان نمی رود باشگاه ذوب آهن که همواره اخلاق مداری را سرلوحه کار خود قرار داده بخواهد با حسینی مذاکره داشته باشد.

با توجه به موارد ذکر شده فوق در صورت برکناری یا استعفای امید نمازی زاده، دست باشگاه ذوب آهن برای انتخاب گزینه های جدید بازتر است، چرا که سرمربیان اخراجی و سابق ذوب آهن نتوانستد ذهنیت خوبی از خود برای هواداران و باشگاه به یادگار بگذارند و از سوی دیگر شاید تفکرات جدید مربی جدید بتواند روند تیم فوتبال ذوب آهن را عوض کند.

کد خبر 358403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 0
    ذوب آهن با ابراهیم زاده نایب قهرمان آسیا شدتیمی منسجم که تک ستاره آن خلعتبری بودبهتر است یکبار دیگر این مربی کارکشته که هم اکنون نیز با تیمی همکاری ندارد دعوت به کارشود چون منصورخان به نوعی شناسنامه ذوب آهن است ومهمتر اینکه یک مربی بومی است که با فوتبال اصفهان بیگانه نیست.ضمن اینکه ذوب آهن هیچگاه حق این مربی را به درستی به جا نیاوره واکنون فرصت خوبی برای جبران مافات است.
  • علی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
    0 0
    ذوب آهن با ابراهیم زاده نایب قهرمان آسیا شدتیمی منسجم که تک ستاره آن خلعتبری بودبهتر است یکبار دیگر این مربی کارکشته که هم اکنون نیز با تیمی همکاری ندارد دعوت به کارشود چون منصورخان به نوعی شناسنامه ذوب آهن است ومهمتر اینکه یک مربی بومی است که با فوتبال اصفهان بیگانه نیست.ضمن اینکه ذوب آهن هیچگاه حق این مربی را به درستی به جا نیاوره واکنون فرصت خوبی برای جبران مافات است.