۲ روستای شهرضا لوله‌کشی آب شرب ندارند

شهرضا – رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا گفت: از مجموع ۲۳ روستا در این شهرستان، ۲۱ روستا دارای لوله‌کشی آب شرب هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، علی‌اصغر قاسمی در مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی منطقه جنوب استان با مرکزیت این شهرستان اظهار کرد: هدف از اجرای این مانور، استمرار تأمین آب شرب بهداشتی و سالم برای مناطق روستایی و ایجاد آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات احتمالی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه در این مانور همه مراحل بروز اختلال در سیستم آبرسانی روستایی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: پس از اعلام گزارش از سوی مشترکان از طریق سامانه ۱۵۲۳، اقدامات فنی برای رفع مشکل انجام می‌شود و عملیات آبرسانی سیار تا زمان اعلام وضعیت عادی ادامه پیدا می‌کند.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: باتوجه به امکان بروز حملات بیوتروریستی، سایبری و فیزیکی به تأسیسات آبرسانی لازم است آمادگی لازم برای مقابله با خطرات احتمالی وجود داشته باشد.

قاسمی ادامه داد: برای کاهش خطرات، تهیه اطلاعات جامع استانی و منطقه‌ای و نقشه‌های GIS، نظارت بر وضعیت موجود سیستم‌های آبرسانی سیار و ثابت و تأمین امینی کارکنان، ضروری است.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا در سه حوزه تأمین، توزیع و مدیریت مصرف آب، اظهار کرد: از مجموع ۲۳ روستا در این شهرستان، ۲۱ روستا دارای لوله‌کشی آب شرب هستند.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا با اشاره به آبرسانی سیار به چهار روستای این شهرستان یادآور شد: این چهار روستا عبارتند از «سولار»، «هوک»، «محمدیه» و «امین‌آباد» که با توجه به تشدید وضعیت خشکسالی و کم‌آبی، در تابستان امسال از طریق تانکر آبرسانی شدند.

قاسمی اضافه کرد: در یک سال گذشته عملیات‌های مختلفی مانند اصلاح شبکه و حفر چاه در روستاهای «مهیار» با اعتبار چهار میلیارد ریال و «امین‌آباد» با اعتبار هشت میلیارد ریال انجام شده است.

وی افزود: عملیات اصلاح شبکه و حفر چاه در روستاهای «امین‌آباد» با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیون ریال و «هونجان» با اختصاص هزار و ۲۰۰ میلیون ریال انجام شده‌ است.

وی تصریح کرد: عملیات اصلاح شبکه و جلوگیری از پرت آب در روستای «بوان» و «مجتمع روستایی سولار» به طول چهار کیلومتر در حال انجام است.

رییس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرضا اظهار کرد: ۱۶ هزار از سکنه روستایی این شهرستان در قالب هفت هزار و ۶۰۰ مشترک از خدمات این شرکت استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا، این مانور در روستای «زیارتگاه» واقع در ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان شهرضا، برگزار شد.

کد خبر 358396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.