کیفیت برگزاری جشنواره فدای کمیت فیلم ها شده است

کارگردان فیلم کوتاه «بین ما» گفت: در ایران جشنواره فیلم کوتاه معتبرتر از تهران نداریم و این جشنواره نیز به عنوان معتبرترین آن‌ها، در اجرا فاجعه است و این یعنی مدیریت خوبی ندارد.

مرتضی خانجانی، فیلمساز اصفهانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره کیفیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران اظهار کرد: حال و هوای جشنواره تهران اصلا خوب نیست؛ بی نظمی و هرج و مرج در جشنواره زیاد است و کیفیت برگزاری فدای کمیت فیلم‌هایی شده که شرکت داده شده‌اند.

وی افزود: حتی پارسال که در جشنواره ۶۰ فیلم حضور داشت، اعتراضات زیادی بود که حداقل باید ۲۰ فیلم از این جشنواره حذف می‌شدند، اما امسال تنها در بخش داستانی ۱۱۲ فیلم حضور دارد و به دنبال آن، برنامه ریزی و مدیریت خوبی صورت نگرفته است.

کارگردان فیلم کوتاه «بین ما» ادامه داد: علاوه بر بی نظمی، کیفیت بعضی از آثار پایین است و مشخص نیست چگونه قرار است داوران ۱۱۲ فیلم داستانی را قضاوت کنند.

خانجانی درباره مکان برگزاری جشنواره گفت: به نظر من پردیس ملت تهران فاجعه ترین مکانی است که می‌توان برای برگزاری جشنواره انتخاب کرد. علی رغم اعتراضات هر ساله، کیفیت برگزاری و امکانات بسیار ضعیف است و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی وظیفه آنان است و اتفاقا تعداد جشنواره‌های برگزار شده شاید کم باشد. در ایران جشنواره فیلم کوتاه معتبرتر از تهران نداریم و این جشنواره نیز به عنوان معتبرترین آن‌ها، در اجرا فاجعه است و این یعنی مدیریت خوبی ندارد، حتی به اعتقاد من در شهرستان‌ها بهتر از تهران جشنواره برگزار می‌کنند.

این فیلمساز با گلایه از کیفیت برگزاری جشنواره، اضافه کرد: باید هم اندیشی شود و تصمیم بگیرند که اگر توانایی برگزاری این جشنواره را در سطح بالا و با کیفیت خوبی ندارند، آن را به شهرستان‌های دیگری بسپارند.

خانجانی ادامه داد: درست است که می‌خواستند با افزایش تعداد فیلم‌ها به جشنواره شور و هیجان تزریق کنند، اما زمانی که مدیریت درستی وجود ندارد، نتیجه آن بی‌نظمی می‌شود و این‌که فیلم‌های خوب نیز قربانی می‌شوند. برای جشنواره بیش از هزار فیلم فرستاده شده است، یعنی واقعا این تعداد فیلمساز در ایران داریم؟ اگر داشتیم که وضعیت سینمای ایران اینگونه نبود.

وی درباره فیلم کوتاه خود نیز اظهار کرد: فیلمنامه «بین ما» توسط ابوالفضل کاهانی نوشته شده و داستان درباره معلمی است که ناخواسته دانش آموز خود را در کلاس کتک می‌زند و بالطبع آن ماجراهایی پیش می‌آید که فیلم روایت‌گر آن است. فیلم از کارهای تولید شده برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان و تهیه کننده آن شهرداری اصفهان بوده است.

به گزارش ایمنا، فیلم "بین ما" به کارگردانی مرتضی خان جانی، "فنگ شویی وارونه" کاری از زیور حجتی، "عافیت" به کارگردانی حمید رضا وفاخواه با حمایت شهردانی اصفهان و فیلم های "بی سرزمین تر از باد" ساخته غلامرضا جعفری، "تراداد" به کارگردانی محدثه غیوری و "وارونگی" کاری از امیرحسین ریاحی در بخش مستقل سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از اصفهان حضور دارند.

کد خبر 358374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.