پیاده‌راه سازی چهارباغ، طرحی تاثیرگذار در احیاء بافت فرسوده است

یک کارشناس مدیریت شهری بافت فرسوده در شهر تاریخی اصفهان را گنج پنهان در این شهر دانست و گفت: بدون شک پروژه خیابان چهارباغ یک طرح تاثیرگذار و مفید در احیاء بافت فرسوده است، البته مردم باید به شکل مستمر و روز شمار بر پیشرفت پروژه واقف باشند.

اکبر قائمی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بافت فرسوده در شهر تاریخی فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری است، زیرا این بافت‌ها مجهز به زیرساخت‌های برق، گاز و آب هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شهرهایی که بالاترین درآمدها را در دنیا دارند، خاطرنشان کرد: شهرهای توریستی، شهرهای دارای ویژگی حمل و نقل (بنادر) و شهرهای صادر کننده تکنولوژی بالاترین درآمد را در بین سایر شهرها دارند، شهر اصفهان نیز شهری تاریخی، فرهنگی و هنری است که توانایی قرار گرفتن در این دسته شهرها را دارد، بنابراین نیاز است به درآمدزایی از طریق صنعت توریسم توجه بیشتری شود.

قائمی با اشاره به فرونشست در شهر تاریخی اصفهان گفت: هر زمان در عملکرد اکوسیستم در روی زمین خللی به وجود بیاید تاثیر آن در زیر زمین نیز پدیدار می‌شود و اکنون که رودخانه زاینده‌رود خشک شده تاثیرات آن در زیرزمین فراوان است که همین تاثیرات سبب ایجاد شکاف در نقاط مختلف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پدیده فرونشست می‌تواند صدای مهیبی در زمین ایجاد کند که این صدا رخدادی شبیه به زلزله است و تنها راه نجات اصفهان برای  جلوگیری از فرونشست جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود است.

این کارشناس مدیریت شهری اضافه کرد: طی یک طرح جامع تفصیلی می‌توان از خشکسالی فاصله گرفت و به سمت اکوسیستم پاک حرکت کرد با جاری کردن آب زاینده رود، انتقال کارخانجات در دراز مدت، تغییر نوع کشت در حاشیه زاینده‌رود و تامین آب سهم گاوخونی می‌توان از معضلات اکوسیستم فعلی فاصله گرفت و شرایط را بهبود بخشید.

کد خبر 358359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.