حفظ فضای سبز شهری و تامین منابع آبی اولویت نخست خدمات شهری

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز و تامین منابع آبی مورد نیاز آن از اولویت‌های مهم خدمات شهری است.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در نشست بررسی برنامه و چشم‌اندازهای معاونت خدمات شهری در سال ۹۸ که با حضور مدیران و معاونان خدمات شهری مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: گستردگی شهر اصفهان به میزانی است که هیچ کس برای به ثمر رساندن برنامه و چشم‌اندازهای تعریف شده، به تنهایی نمی‌تواند ادعای معجزه کند، اما با همکاری و همیاری بین معاونت خدمات شهری و مدیریت‌های مناطق می‌توان در مسیر تحقق آن گام برداشت.

وی افزود: در حال حاضر حریم شهر اصفهان بیش از ۵۵ هزار هکتار و محدوده شهر اصفهان ۳۶ هزار هکتار بوده که از این میزان بیش از ۵۷۰۰ هکتار آن فضای سبز عمومی و خصوصی در شهر اصفهان است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه خدمات شهری و مدیریت مناطق ۱۵ گانه برای عملیاتی کردن برنامه و پروژه‌های شهری باید هماهنگ باشند، تصریح کرد: ۱۴۵۰ پروژه در حوزه خدمات شهری برای سال۹۷ در شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده بود که بخشی از آن تاکنون انجام شده و بخش دیگر همکاری و همیاری بیشتر برای تحقق این پروژه‌ها را در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال می‌طلبد.

امیری با اشاره به اینکه سیاست‌ها و اهداف خدمات شهری در چند مورد از جمله حفظ و نگهداری فضای سبز، آبیاری فضای سبز، مدیریت ایمنی و بحران، تاسیسات و مدیریت پسماند ، تعریف و تبیین شده است، اظهار کرد: حفظ و نگهداری فضای سبز و تامین منابع آبی مورد نیاز آن از اولویت‌های مهم خدمات شهری در چند ماهه پیش رو تا پایان سال و در سال ۹۸ است.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان علت در اولویت اول قرار داشتن حفظ فضای سبز را نیاز جمعیت دو میلیونی شهر اصفهان به این فضای سبز شهری عنوان کرد و گفت: ۳۷۰۰ هکتار از فضای سبز شهر اصفهان در اختیار شهرداری قرار دارد که با توجه به صنایع مختلف نزدیک اصفهان، مهاجرپذیری شهر و آلایندگی‌های حمل و نقل نه تنها بر حفظ فضای سبز باید تاکید کنیم، بلکه لازم است برای افزایش آن نیز قدم برداریم.

وی با  اشاره به اینکه منابع آبی مثل زاینده رود در حال حاضر در دسترس نیست و با برنامه‌ریزی و همکاری تمام دستگاه‌های متولی باید فضای سبز را حفظ کنیم، تصریح کرد: ۵۵ میلیون مترمکعب آب در سال برای حفظ فضای سبز شهر اصفهان مورد نیاز هست که در حال حاضر با ۵۰ درصد این ظرفیت، آبیاری فضای سبز انجام شده است.

امیری گفت: حفظ فضای سبز شهری و کمک به تامین منابع آبی یک وظیفه همگانی هست که همه مسئولان و مردم باید همکاری کنند.

کد خبر 358351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.