زندگی اصفهانی‌ها "کاغذی" می‌شود

اجرای مانور شهری زندگی کاغذی از جمله ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در هفته کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در مورد برنامه‌های این اداره در هفته کتاب و کتاب‌خوانی که از ۲۴ آبان تا اول آذر برگزار می‌شود، اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مانور شهری با عنوان "زندگی کاغذی" روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

طیبه فاطمی افزود: این مانور شهری یک نمایش اعتراضی و "نه" گفتن به مطالعه نکردن است. در این مانور بدون سخنرانی، تأثیرات عدم مطالعه در زندگی افراد با زبان هنر و از طریق پلاکارد، سازه‌های حجمی، نمایش پرفورمنس، موسیقی و نمایش خیابانی به نمایش درمی‌آید.

وی ادامه داد: از محل کتابخانه مرکزی شهرداری به سمت میدان امام حسین (ع)، خیابان سپاه و میدان نقش‌جهان، از کتابخانه کودک به سمت پارک ملت، از سی و سه پل به سمت میدان انقلاب، از خیابان نظر به سمت میدان جلفا و همچنین گذر چهارباغ مسیرهای اجرای مانور شهری زندگی کاغذی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی است.

فاطمی تصریح کرد: مانور زندگی کاغذی نشان می‌دهد که اگرچه افراد بی‌فرهنگ اشکال مختلفی از بی‌فرهنگی را با ریختن زباله در خیابان، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی بروز می‌دهند اما در اینکه اهل مطالعه نیستند، اشتراک دارند.

رییس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به اجرای آیین نکوداشت خیران کتابخانه‌ساز و خادمان کتاب اشاره کرد و گفت: در این آیین نکوداشت که ساعت ۹ صبح ۲۷ آبان ماه در کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود، یاد و خاطره مرتضی تیموری که ۲۰ سال از عمر خود را در کتابخانه شهرداری گذراند، کریم عبادت موسس کتابخانه عبادت در منطقه ۱۳ و محمد سلامتیان که در ایجاد کتابخانه هنر و اصفهان‌شناسی مشارکت داشت، گرامی داشته می‌شود.

فاطمی افزود: همایش «کتاب، عصب و روان» ساعت ۱۰ صبح ۲۸ آبان ماه با حضور کارشناس متخصص در کتابخانه مرکزی برگزار خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: همایشی با عنوان «وقتی کتاب درمانگر تو باشد» ساعت ۱۰ صبح ۲۹ آبان ماه با حضور مدیران شهری و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی در نمایشگاه کتاب اصفهان و اهدای کتاب توسط شهردار اصفهان به عوامل تیم‌های سپاهان و سایپا پیش از دیدار دو تیم در هفته یازدهم لیگ برتر در ورزشگاه نقش‌جهان اشاره کرد و گفت: شهردار اصفهان در برنامه ورزش و مطالعه به سرمربیان و کاپیتان‌های دو تیم کتاب اهدا کرد و کلیپی در مورد کتاب و کتابخوانی در بین دو نیمه این مسابقه پخش شد.

گفتنی است؛ برنامه‌های اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «هر شهروندی، کتابَش» برگزار می‌شود.

کد خبر 358348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.