کاهش ۲۹درصدی بارش‌ها در شهرستان شهرضا

شهرضا - رییس اداره هوشناسی شهرضا گفت: با احتساب این مرحله از بارش‌ها، مجموع بارندگی شهرستان در سال زراعی جاری به ۴.۸ میلیمتر رسید که در مقایسه با میانگین بلندمدت شهرستان، ۲۹ درصد کاهش داشته است.

ستار سبزه‌علی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرضا با اشاره به بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: میزان بارش‌ها در این مدت ۱.۴ میلیمتر بوده است.

وی تصریح کرد: در این مدت بیشینه دمای هوا ۱۶ درجه سانتی‌گراد، کمینه دما ۱.۵ درجه سانتی‌گراد و بیشینه سرعت وزش باد ۴۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

رییس اداره هوشناسی شهرضا با بیان اینکه میزان بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته صفر بوده است، ادامه داد: با احتساب این مرحله از بارش‌ها، مجموع بارندگی شهرستان در سال زراعی جاری به ۴.۸ میلیمتر رسید که در مقایسه با میانگین بلندمدت شهرستان، ۲۹ درصد کاهش داشته است.

سبزه‌علی با بیان اینکه شهرضا جزو معدود شهرستان‌های استان است که همچنان با کمبود بارش‌ها مواجه است، خاطرنشان کرد: الگوهای پیش‌بینی وضعیت جوی نشان می‌دهد در آخر هفته جاری و به ویژه در روز پنجشنبه، بارش‌های قابل توجهی در شهرستان اتفاق می‌افتد که همه کمبودهای بارشی سال زراعی جاری را جبران می‌کند.

کد خبر 358345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.