دیابتی‌ها در اصفهان پیاده‌روی می‎کنند

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان گفت: همایش پیاده‌روی ویژه افراد مبتلا به دیابت با عنوان «دیابت نگرانی هر خانواده» با محوریت تحرک و تغذیه سالم از عوامل پیشگری از دیابت، روز ۲۲ آبان در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

فریناز تولاییان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با توجه به اینکه آمار افراد مبتلا به دیابت در ایران بیش از سایر کشورها و آمار دیابتی‌های شهر اصفهان بیش از سایر شهرهای کشور است، همچنین مهمترین عامل ابتلا به دیابت کم تحرکی است، تصمیم گرفته شد تا همایش پیاده‌روی ویژه این افراد در اصفهان برگزار شود.

وی با بیان اینکه این همایش پیاده‌روی روز ۲۲ آبان در ضلع جنوبی پل خواجو برگزار خواهد شد، افزود: در روز مقرر از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه غرفه‌های پایش سلامت فعالیت خود را در ضلع جنوبی پل خواجو آغاز می‌کنند و از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه نیز همایش پیاده‌روی شروع می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان ادامه داد: ۱۰ دستگاه مرتبط از جمله اداره ورزش و جوانان، اداره بهداشت نواحی یک و دو، مؤسسه خیریه دیابت در این همایش مشارکت دارند و پیش بینی شده بیش از یک هزار نفر در همایش پیاده‌روی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش از دیگر مخاطبان برگزاری همایش پیاده‌روی دیابتی‌ها در اصفهان است، تصریح کرد: از یک هفته گذشته در مدارس شهر اعلام شده که دانش‌آموزان یک نقاشی با موضوع دیابت به تصویر کشیده و روز برگزاری همایش به غرفه‌ای که در ضلع جنوبی پل خواجو پیشبینی شده، تحویل دهند و یک کتاب به عنوان یادبود هدیه بگیرند.

تولاییان اظهارکرد: اتوبوس بر مدار سلامتی در محل برگزاری همایش پیاده‌روی مستقر و اجرای برنامه صورت می‌گیرد، سپس در محل پایان همایش نیز برنامه‌های شاد تدارک دیده شده، همچنین دکتر عطاری رییس هیئت مدیره مؤسسه خیریه دیابت اصفهان سخنرانی خواهد کرد.

کد خبر 358337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.