منطقه ۲ پتانسیل ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: منطقه دو با دارا بودن زمین هایی با قابلیت‌های ویژه، بهشت گمشده شهر اصفهان و محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

محمد کیهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: شهرداری منطقه دو طی چند ماه اخیر پروژه‌های مشارکتی خوبی را مطرح کرده تا سرمایه‌گذاران به حاشیه سود امن دست پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه دو برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است، افزود: در خصوص پروژه‌هایی که به توسعه منطقه کمک کند، دستورات ویژه‌ای برای تامین اعتبار و مساعدت مباحث ریالی صادر شده است؛ در این راستا در محله بابوکان برای اجرای چندین پروژه مشارکتی در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی هستیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: منطقه دو شهرداری دو هزار و ۱۴۵ هکتار مساحت دارد که از این میزان ۵۰ درصد یعنی یک هزار و ۱۱۵ هکتار خارج از محدوده شهری قرار گرفته و شهرداری حق دخل و تصرف در آن ندارد.

کیهانی اظهارکرد: یکی از معضلاتی که در برخی محله‌های منطقه دو مثل دهنو و بابوکان وجود دارد، مشکلات مربوط به مالکیت زمین‌ها است، در واقع طبق آمار ۱۴۰ هکتار زمین کشاورزی در این منطقه وجود دارد که تغییر کاربری آنها از درخواست‌های مورد تاکید مردم است.

وی با بیان اینکه منطقه دو شهرداری اصفهان با ۲۴۰ هکتار فضای سبز و ۲۳ هکتار کمربند سبز رتبه چهارم سرانه فضای سبز شهر اصفهان بعد از مناطق چهار، پنج و شش را دارد، افزود: با توجه به کاهش منابع آبی، برای اّبیاری فضاهای سبز با مشکلاتی رو به رو هستیم، اما خوشبختانه با انجام تدابیر ویژه هیچ آسیبی در تابستان کم‌آبی امسال به این بخش وارد نشد.

احداث استخر آب درمانی در خیابان صمدیه

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه های سالجاری منطقه دو شهرداری اصفهان، تصریح کرد: دو پروژه استخر به صورت مشارکتی در این منطقه تعریف شده که قرارداد یک مورد در محله ولدان امضاء شده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه دیگر زمین ۳۵۰۰ متری در خیابان صمدیه است که مقدمات مذاکره با بخش خصوصی در حال انجام است تا «استخر آب درمانی» در این نقطه از شهر احداث شود.

کیهانی با بیان اینکه احداث پروژه پارک سوار صمدیه با توجه به مشکلات ترافیکی منطقه در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تملک زمینهای اطراف پارک سوار صمدیه در حال انجام است و به زودی شاهد کلنگزنی عملیات ساخت این پروژه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: پارک سوار صمدیه یکی از پروژه‌های گره‌گشای ترافیکی شهر اصفهان است که با همکاری سازمان پایانه‌های مسافربری و شهرداری مرکزی اصفهان رقم می‌خورد.

کد خبر 358335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.