سیلاب مسکن مهر نشینان دهاقان را تهدید می‌کند

دهاقان –رییس شورای اسلامی شهر دهاقان گفت: با توجه به اینکه بند خاکی و تپه‌های مقابل مسکن مهر شهر دهاقان نامناسب است، اگر سیلاب رخ دهد خطری جدی برای ساکنان آن محسوب می‌شود.

عبدالرحیم عناقه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اظهار کرد: تپه و بند خاکی مقابل مسکن مهر در برابر بارش‌ها مقاوم نیستند و ممکن است سیلاب به ساکنان آسیب جدی وارد کند، البته در قسمت ساختمان‌های اداری این خطر بیشتر احساس می‌شود.

وی با اشاره به کمبود ماشین آلات شهرداری دهاقان، گفت: متاسفانه مشکل کمبود ماشین آلات به خطر تپه و بندها گره خورده است و ادارات نیز هیچ اقدامی برای رفع چنین معضلاتی در شهرستان انجام نمی‌دهند.

رییس شورای اسلامی شهر دهاقان با اشاره به بند احداث شده مقابل دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: سال گذشته این بند توانست جلوی سیلاب را بگیرد و هیچ آسیبی به دانشگاه وارد نشد، اما باید میزان مقاومت آن مشخص شود تا در مواقع حساس‌تر دچار مشکل نشویم.

عناقه با اظهار گلایه از نبود کمربندی در شهر تصریح کرد: خودروهای سنگین از داخل شهر تردد می‌کنند  که این موضوع باعث آلودگی‌های صوتی و زیستی می‌شود البته سبب بروز حوادث و مشکلات دیگری هم هست که باید سریع‌تر در این زمینه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه آفات مشکلات زیادی را برای کشاورزان ایجاد کرده است، عنوان کرد: متاسفانه آفت‌هایی همچون کرم خراط‌ها، کرم گلوگاه و... باعث نابودی درختان باقدمت شده است که این خود تهدید جدی برای اقتصاد شهرستان است.

کد خبر 358334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.