باید ثمره فعالیت دانشگاه رفع معضلات کشور باشد

شهرضا - رییس دانشگاه دولتی شهرضا گفت: باید از فعالیت‌های مناسبتی کاسته و خدماتی که مورد نیاز جامعه است و بخشی از مشکلات مردم را رفع می‌کند، ارایه شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، امیرحسین علی بیگی در مراسم افتتاح کانون بسیج دانشگاه شهرضا، اظهار کرد: بسیج اساتید یکی از فرهیخته‌ترین نهادهای علمی و فرهنگی کشور است که مجموعه‌ای از تخصص، تعهد و اخلاص از ارکان اصلی آن است.

وی ادامه داد: بسیج اساتید می‌تواند باعث توسعه فرهنگ و روحیه بسیجی در جامعه دانشگاهی و به ویژه در میان دانشجویان شود.

رییس دانشگاه دولتی شهرضا یادآور شد: تجربه دوران دفاع مقدس ثابت کرد، بسیج ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارد که اگر از آن در همه بخش‌ها استفاده شود، می‌تواند باعث ایجاد تحولات گسترده‌ای شود.

علی‌ بیگی با بیان اینکه تبیین مبانی و اصول انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب از مهمترین وظایف قشر دانشگاهی کشور است، تأکید کرد: دشمن با استفاده از همه امکاناتی که در اختیار دارد برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد عمل شده است و در چنین شرایطی دانشگاهیان باید با بصیرت افزایی و روشنگری، در جهت خنثی کردن توطئه دشمن عمل کنند.

وی تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌های کشور در بسیاری از عرصه‌ها در گرو استفاده از تخصص و تجارب اساتید دانشگاه و حاصل پژوهش‌های علمی آنان است، بنابراین باید از ظرفیتی که به وسیله کانون بسیج اساتید برای این منظور فراهم شده استفاده شود.

رییس دانشگاه دولتی شهرضا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: کانون بسیج اساتید در دانشگاه‌ها می تواند به تربیت دانشجویانی کمک کند که در مسیر تفکر و اندیشه  شهید چمران گام بردارند  و براساس مبانی و اصول ایشان فعالیت کنند.

علی بیگی با اشاره به اهمیت پیوند صنعت و دانشگاه، تاکید کرد: اساتید دانشگاهی که عضو بسیج اساتید هستند، باید در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی که بر اساس نیازهای دستگاه‌های اجرایی و به ویژه در بخش صنعت باشد، پیشگام  باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید از فعالیت‌های مناسبتی کاسته و خدماتی که مورد نیاز جامعه است و بخشی از مشکلات مردم را رفع  می‌کند، ارایه شود.

کد خبر 358333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.