ایجاد اندیشه‌کده‌های بسیج اساتید دنبال می‌شود

شهرضا - رییس بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه ۴۱ درصد از اساتید استان عضو جامعه بسیج اساتید هستند، گفت: در بعضی از دانشگاه‌ها هنوز کانون یا دفتر بسیج اساتید تأسیس نشده است و با افزایش تعداد این دفاتر، اعضای کانون بسیج اساتید نیز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، محمد باقری در آیین افتتاح دفتر بسیج اساتید دانشگاه شهرضا، تصریح کرد: در اصفهان ۱۰ هزار نفر از اساتید و مدرسان در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فعالیت می‌کند که حدود چهار هزار و ۱۰۰ نفر از اساتید این استان عضو جامعه بسیج اساتید هستند.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد از اساتید استان عضو جامه بسیج اساتید هستند، اظهار کرد: در بعضی از دانشگاه‌ها هنوز کانون یا دفتر بسیج اساتید تأسیس نشده است و با افزایش تعداد این دفاتر، اعضای کانون بسیج اساتید نیز افزایش می‌یابد.

رییس بسیج اساتید استان اصفهان خاطرنشان کرد: نود و یکمین کانون بسیج اساتید استان اصفهان در دانشگاه شهرضا افتتاح می‌شود.

باقری تأکید کرد: دشمنان انقلاب از همه توان خود برای ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند و در چنین شرایطی، قشر دانشگاهی کشور که به فرموده رهبر معظم انقلاب، عنوان نخبگان انقلاب و سربازان جنگ نرم را دارند، نقش مهمی در تبیین منویات ایشان، امام راحل(ره) و آرمان‌های انقلاب پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه از آغاز تأسیس بسیج اساتید در استان اصفهان، گرایش مسئولان و رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها به این نهاد قابل توجه بوده است، اظهار کرد: مجمع بسیج اساتید استان دغذغه پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب را دارد.

رییس بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از دانشگاه به عنوان محلی برای تربیت قوه عاقله جامعه یاد کردند، گفت: ایشان از اساتید دانشگاه خواستند تا در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب عمل کنند.

باقری تصریح کرد: با توجه به سابقه این شهرستان در حوزه ایثار و شهادت، بسیج اساتید از موقعیت خوبی برای فعالیت برخوردار است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم به دنبال رفع معضلات کشور و منطقه هستند، تأکید کرد: بسیج اساتید با گفتمان سازی اصول انقلاب، نقش مؤثری در تحقق این هدف دارد.

رییس بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: تا وقتی که نیروهای انقلابی و بسیجی و انقلابی در بخش‌های مختلف وارد عمل نشوند بسیاری از معضلات کشور رفع نمی‌شود و تاریخ انقلاب اسلامی نیز درستی این ادعا را ثابت کرده است.

باقری با بیان اینکه سابقه درخشان بسیج در دوران دفاع مقدس ظرفیت‌های فراوان این نیرو در بخش‌های مختلف را نشان داد، تصریح کرد: بسیج اساتید با چهار رویکرد معنوی، پژوهشی، تشکیل اندیشه‌کده‌های علمی و مقابله با جنگ نرم، فعالیت گسترده‌ای را در دانشگاه‌ها دنبال می‌کند.

وی ارتقاء روحیه معنوی اساتید دانشگاه در قالب حلقه‌های صالحین را از رویکردهای بسیج اساتید استان برشمرد و افزود: لازم است این با رویکرد به صورت خانواده محوری اجرا شود.

رییس بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه پژوهش بخش مهمی از فعالیت‌های اساتید دانشگاهی است، تصریح کرد: مجمع بسیج اساتید با ایجاد حلقه‌های علمی در این زمینه فعالیت می‌کند که در حال حاضر این هدف در قالب طرح اعتلای بسیج اساتید با عنوان ایجاد اندیشه‌کده‌های بسیج اساتید دنبال می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: مقدمه جنگ اقتصادی دشمن جنگ نرمی است که با هدف مأیوس کردن مردم از انقلاب طراحی شده است و اساتید دانشگاهی به عنوان فرماندهان جنگ نرم، در این زمینه رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: اساتید دانشگاه که از مقبولیت اجتماعی خوبی برخوردار هستند، می‌توانند برای تبیین مبانی انقلاب و بصیرت افزایی درخصوص جنگ نرم نقش مؤثری را ایفا کنند.

رییس بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه باید سازماندهی مناسبی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن فراهم شود، تصریح کرد: پروژه‌های ناتمام زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد و بسیاری از منویات رهبر معظم انقلاب از سالیان گذشته اجرایی نشده است، بنابراین اساتید بسیجی باید در این زمینه نیز وارد عمل شوند.

باقری از تشکیل ۱۰ کارگروه برای رفع معضلات کشور در استان اصفهان خبر داد و افزود: مسائلی همچون پیوست نگاری فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، تحقق دولت اسلامی، حمایت از کالای ایرانی و معضلات فرهنگی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.

کد خبر 358332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.