دست‌های پشت پرده دنبال مانع تراشی در روابط ایران و اروپا هستند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ روانی که در حاشیه تحریم‌ها ایجاد شده از اهمیت بسیاری برخودار است و باید برای خنثی کردن آن بیشتر روی این موضوع متمرکز شویم.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایمنا خاطرنشان کرد: دشمنان ایران در راستای جنگ روانی در آلمان و اتریش  مشکل ایجاد کردند و بعد هم در دانمارک علیه کشورمان توطئه کردند؛ به تازگی هم شنیده ام که در بلغارستان اقداماتی در این راستا انجام شده است.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق دیپلماتیک خود در کشورهای اروپایی تاکید کرد: این حرکت‌ها دقیقا با اعلام تحریم‌ها از سوی آمریکا، نمی تواند بدون سازمان‌دهی باشد؛ چرا که سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا که بعضا هم به صورت مشترک کار می کنند، در برخی کشورهای اروپایی حضور جدی دارند؛ آنها از همان لحظه ای که افراد وارد فرودگاه می شوند، اقدامات خود را انجام می دهند.

رییس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته گاهی نیز از سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مبدا استفاده می کنند؛ در صورت نیاز نیروهای محلی را می‌خرند و خلاصه اینکه اشراف کامل بر تحولات دارند، بنابراین خلق داستان‌های ساختگی مانند واقعه فرانسه، دانمارک یا بلغارستان اصلا اتفاق پیچیده ای برای آنها نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این اتفاقات در آستانه رویدادهای مهمی صورت گرفت تا آن رویدادها را تحت الشعاع قرار دهد، ماجرای فرانسه در آستانه سفر رییس جمهوری به اتریش خلق شد، اتهامات وارد شده به مقامات دیپلماتیک ایران در دانمارک هم در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای اروپایی در مورد سازوکار مالی صورت گرفت؛ چراکه آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی خواهند رابطه ما با کشورهای اروپایی به کم رنگ شدن تاثیر تحریم ها منتهی شود.

صفاری یادآور شد: دست‌های پشت پرده به دنبال این هستند که مقابل برنامه‌های ایران و اراده اروپایی‌ها مانع‌تراشی کنند؛ کمااینکه در مواردی هم موفق بودند. عقب افتادن سازوکار مالی اروپایی‌ها، نشانه تاثیر جنگ روانی دشمن است، بنابراین باید بیش از گذشته در ارتباطات خارجی خود دقت داشته باشیم و حواسمان باشد که دشمنان بر علیه مان توطئه می‌کنند.

کد خبر 358328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.