برگزاری مجموعه برنامه‌های «من بهشتی هستم» در اصفهان

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: در آستانه فرارسیدن نودمین سالگرد تولد شهید بهشتی، مجموعه برنامه‌های «من بهشتی هستم» در اصفهان برگزار می‌شود.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد:  شهید بهشتی جزء افراد اندیشه‌ورز و از مدیران کلیدی در شکل گیری انقلاب اسلامی بودند که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز مدیریت سال‌های اولیه انقلاب را بر عهده داشتند.

وی افزود: با توجه به اهمیت شخصیت شهید بهشتی و اینکه این شهید والامقام زاده اصفهان، افتخار این شهر و جزء سرمایه‌های نمادین و شخصیت‌های موثر کشور و استان به شمار می‌رود، همچنین گستردگی ابعاد شخصیتی ایشان، سوابق تبلیغی و عمق نظریات شهید بهشتی به ویژه در حوزه های اسلام شناسی و اندیشه های تربیتی به نظر می رسد باید برای بررسی و بازخوانی آراء ایشان تلاش های مجددی  انجام شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری مجموعه برنامه‌های «من بهشتی هستم»، تصریح کرد: در قالب این مجموعه، برنامه هایی با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان، دانشگاه اصفهان و مرکز تخصصی خانواده در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه به مناسبت این ایام چهار برنامه در نظر گرفته شده که سه عنوان آن در دانشگاه اصفهان برگزار و  جلساتی شب‌ها در منزل شهید بهشتی برگزار می‌شود، گفت: یکی از نشست‌ها در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان طی سه روز متوالی از ساعت ۱۲ اجرا می شود که در این نشست ها قانون اساسی، مباحث حقوقی، دین و حوزه اقتصاد از نگاه شهید بهشتی مورد ارزیابی و بازخوانی قرار خواهد گرفت.

رشیدی ادامه داد: در مجموعه خانه فرهنگ شهید بهشتی نیز طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ آبان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ گفت و گوی صمیمانه اعضاء خانواده شهید بهشتی برگزار می‌شود که محور آن گفت و گو پیرامون شخصیت و اندیشه‌های شهید بهشتی است.

وی با اشاره به برگزاری نشست «گفت و گو کلید رشد فرزندان»، گفت: این نشست روز چهارشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در محل سالن همایش‌های کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

 معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: نشست «گفت و گو کلید رشد فرزندان» با موضوع آزادی گفت و گو و نقش آن در رشد و تربیت فرزندان، به بازخوانی اندیشه‌های تربیتی شهید بهشتی خواهد پرداخت و در طول برگزاری آن «دکتر محمدرضا عابدی» رییس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه اصفهان به ابعاد روان‌شناختی، اهمیت گفت و گو و نقش آن در مباحث تربیتی در خانواده و «دکتر ملکوک السادات بهشتی» فرزند شهید بهشتی به تبیین شخصیت شهید بهشتی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: حضور در نشست «گفت و گو کلید رشد فرزندان» ویژه عموم شهروندان آزاد و رایگان است.

رشیدی با بیان اینکه گفت و گو یکی از موضوعات مهم رشد اعضاء خانواده به خصوص کودک و نوجوان است، گفت: بی‌شک اگر فرصتی را برای گفت و گو بین اعضاء خانواده اختصاص داده و شنونده خوبی باشیم، بسیاری از چالش ها و شکاف نسل ها شکل نمی گیرد، زیرا حجم زیادی از مسایل حوزه خانواده با گفت و گوی مؤثر حل می‌شود.

وی تاکید کرد: امروز در دورانی به سر می‌بریم که بحران گفت و گو نکردن در خانواده‌ها وجود دارد و میانگین گفت و گو در حال کاهش است و این چالش آسیب های متعددی را در جامعه رقم زده تا انجا که می‌توان گفت بیشتر بحران‌های اجتماعی حاصل فقدان گفت و گو در خانواده‌ها است.

کد خبر 358317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.