ایجاد شغل و آموزش مهارت آخرین گام درمان اعتیاد

لنجان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان گفت: اشتغال، مهم‌ترین عامل بازدارندگی از اعتیاد در مراحل سه‌گانه پیشگیری، درمان و ادامه تداوم سلامت در معتادان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمود سلطانی در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بخش مرکزی این شهرستان اظهار کرد: در کنار موضوع‌هایی هم‌چون طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد و فحشا، اعتیاد به عنوان اولویت نخست آسیب‌های اجتماعی مطرح است، چراکه این آسیب آحاد مردم جامعه به ویژه نوجوان و جوان جامعه را در معرض آسیب قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا از طریق توزیع مواد مخدر و اعتیاد جوانان، نسل جوان کشور را به تباهی بکشاند، افزود: امروز اعتیاد قشر جوان و نوجوان را تهدید می‌کند و دشمن بر روی این مسئله سرمایه‌گذاری کرده تا توان، اندیشه و تلاش را از جامعه بزداید و در نهایت به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان با بیان اینکه مبارزه با مصرف مواد مخدر می‌تواند آسیب‌های زیادی را درمان کرده و از فروپاشی کانون خانواده جلوگیری کند، تصریح کرد: خانواده رکن مهم و اساسی در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید، برهمین اساس باید خانواده‌ها آموزش‌های لازم در حوزه فرزند پروری و توجه به اعضای خانواده در جلوگیری از اعتیاد را بگذرانند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک اختلال قابل پیشگیری است، ادامه داد: اجرای برنامه‌های پیشگیرانه برای خانواده‌ها و استفاده از ظرفیت مدارس، رسانه‌ها و... برای آگاه سازی خانواده ها و نسل جوان تاثیر قابل توجهی در کاهش آمار اعتیاد به مواد مخدر دارد از این رو باید مضرات مصرف مواد مخدر به نوجوانان و جوانان، دبیران، والدین آموزش داده شود.

سلطانی با تاکید بر اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در جامعه، اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد مهم‌ترین نقش و رسالت را در راستای مبارزه با مواد مخدر دارند از این رو باید از ظرفیت آنها در شهرستان لنجان برای مقابله با معضل اعتیاد به شکل فراگیر استفاده شود.

وی ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان را آخرین گام درمان اعتیاد دانست و عنوان کرد: اشتغال، مهم‌ترین عامل بازدارندگی از اعتیاد در مراحل سه‌گانه پیشگیری، درمان و ادامه تداوم سلامت در معتادان است و باید گفت متاسفانه برخی بهبود یافتگان بعد از چند سال پاکی و بهبود یافتگی مجدداً به علت بیکاری به سمت مواد مخدر روی می‌آورند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت ایجاد اشتغال پایدار برای افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد نقش مهمی دارد بر همین اساس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر بخش مرکزی شهرستان لنجان اعتقاد راسخی به بحث اشتغالزایی بهبودیافتگان دارد، از این رو فعالیت‌ها در این حوزه باید مستمر و پایدار باشد.

کد خبر 358303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.