سلیمی: خشکسالی توان مالی خیران را کم کرده است

سمیرم- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت مدارس شهرستان سمیرم بیش از یک سوم مدارس سطح شهرستان نیازمند بهسازی، بازسازی و نوسازی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، اصغر سلیمی امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح مدرسه شهدای بانک ملی شهر حنا اظهار کرد: آموزش و پرورش در تمامی حوزه ها اولویت دارد چراکه که موضوعی مهم تر از تعلیم و تربیت نیست.

وی با بیان اینکه در کشورهایی همچون ژاپن بهترین وضعیت حقوقی و رفاهی را معلمان دارند، تاکید کرد: ضعف های موجود در آموزش و پرورش باید هرچه سریع تر برطرف شوند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز بیش از یک سوم مدارس سطح شهرستان سمیرم به بهسازی، بازسازی و نوسازی، افزود: خشکسالی‌های اخیر در این شهرستان باعث شده تا خیران بومی نیز توان مالی مناسبی برای کمک به آموزش و پرورش را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه خیران دیگر نقاط استان حاضر به کمک به شهرستان سمیرم نیستند، تصریح کرد: برخی از خیران با مطرح کردن این موضوع که در مناطق خود فعالیت دارند، دست نیاز ما را رد کرده و از یاری رساندن به مناطقی همچون سمیرم خودداری می‌کنند.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر هدف خیران رضای خدا و تقرب به او باشد باید بدانند که تمامی ایران سرای آن‌ها بوده و نباید فعالیت های خود را معطوف به مناطقی خاص کنند.

وی اضافه کرد: باید تا ۳ سال آینده مدارس تخریبی شهرستان را بهسازی، بازسازی و یا نوسازی کنیم.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم دارای حدود ۱۱ هزار دانش آموز، ۵۹۳ کلاس درس، یک‌هزار و ۲۰۰ معلم و فعال فرهنگی و ۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

کد خبر 358300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.