لزوم وجود بسترهای فرهنگی در عصر فن‌آوری و ارتباطات

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که عصر فن‌آوری و ارتباطالت است اما علاوه بر این موارد باید بسترهای فرهنگی نیز برای استفاده از این فن‌آوری‌ا فراهم باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول که در این ماه با ولادت مردی روبه‌رو هستیم که اسوه اخلاق و مهرورزی است، اظهار کرد: امروزه عدم توجه به اخلاق و پایبندی به اصول اخلاقی چالش اصلی جامعه ما است و این موضوع ما را دچار افول فرهنگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه عصر امروز، عصر فن‌آوری و اطلاعات است، ادامه داد: به نظر می‌رسد برای ورود به این عرصه باید علاوه بر داشتن ابزار و اطلاعات، بسترهای ویژه فرهنگی نیز وجود داشته باشد. امروزه هر فردی می‌تواند با کوچکترین ابزار خود را تبدیل به یک منبع خبری کند که گاهی این اخبار درست و گاهی نادرست، گاهی مغرضانه و گاهی از روی سهل‌انگاری فضایی را ایجاد می‌کند که چندان مناسب اقتضائات جامعه مذهبی، فرهنگی و اخلاقی نیستند.

طغیانی تصریح کرد: تأسف زمانی بیشتر می‌شود که ایجاد چنین فضاهای نامناسب توسط کسی یا کسانی صورت می‌گیرد که خود را منتصب به جامعه خبرنگاران می‌دانند که البته لازم می‌دانم از همه خبرنگاران متعهد و با اخلاق حاضر در این جلسه عذرخواهی کنم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه فضای شرایط اطلاع‌رسانی به ویژه فضای مجازی به صورتی مدیریت می‌شود که گویی وقتی فردی در منسب و مسندی قرار می‌گیرد کافی است که مورد تاخت و تاز رسانه‌ای قرار گیرد که ظاهراً از نظر این افراد انتصاب مواردی که اصلاً صحت ندارد و یا اینکه تغییر ماهیت مسائل کاملاً با واقعیت متفاوت است، هیچ مانع و مشکلی ندارد و گاهی آنچنان بی انصافی صورت می‌گیرد که به ذهن انسان اهدافی جزء سوء استفاده و ... تبادر نمی‌شود.

کد خبر 358291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.