تصویب طرح شبانه کتابخانه‌ها در اصفهان

با رای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، کتابخانه‌های شهر در طرح شبانه و روزهای تعطیل باز خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا طرح دو فوریتی ساعات شبانه و ایام تعطیل کتابخانه و سالن‌های مطالعه شهر از سوی شهرداری به شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام شد.

علیرضا نصر اصفهانی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به طرح شبانه سال گذشته طرح دریافت مبلغ و کل طرح رد شد اعتراض زیادی برای افزایش ساعت مطالعه و درخواست شهروندان برای همکاری شورا داشتند

مهدی مقدری در خصوص دو فوریت این طرح گفت: با توجه به آغاز فصل کنکور و به‌خاطر اینکه سرمای هوا مانع حضور دانش‌آموزان در فضای باز می‌شود، متقاضیان رجوع به کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه افزایش یافته و خواستار افزایش ساعات حضور در کتابخانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: هفته گذشته به‌خاطر چالشی که میان خانواده‌ها و متصدیان کتابخانه‌ای در سپاهانشهر به‌جود آمده بود، نیروی انتظامی ناچار به ورود شد و نزاع به‌وجود آمده را حل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از طرف دیگر طرح‌هایی که در شورا اعلام وصول می‌شوند روند زیادی را برای تصویب طی می‌کنند و برای جلوگیری از بروز دوباره نزاع‌های این چنینی، لازم است طرح موردنظر به سرعت به تصویب برسد.

محمد عیدی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان نیز در توضیح این طرح گفت: فشار اجتماعی  زیادی در این مورد بر روی سازمان وجود داشته و مشکل آنجا است که مخاطب دیگر تحمل ادامه این روند را نداشته و احساس می‌کند که وقتی که باید در کتابخانه صرف کند درحال فوت شدن است.

وی افرود: با توجه به نیاز شهروندان اصفهانی به استفاده از ساعات شبانه کتابخانه‌ها و نیز اقدامات اعتراضی نظیر واقعه چند شب پیش سپاهانشهر، در راستای اقدامات فرهنگی-اجتماعی شهرداری، لزوم اجرای طرح شبانه برای باز بودن کتابخانه‌ها احساس می‌شود.

شورای اسلامی شهر اصفهان در نهایت با ۱۰ رای موافق تصویب کرد که کتابخانه‌ها در نیمه اول سال از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۲:۳۰، در نیمه دوم سال از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ الی ۲۰ برای متقاضیان در ساعات فوق‌العاده باز بوده و در ازای آن برای طرح شبانه ۱۰ هزار تومان و ایام تعطیل نیز ۱۰ هزار تومان توسط متصدیان کتابخانه‌ها دریافت شود.

در ادامه این جلسه لایحه پیشنهاد اهداء مبلغ یک میلیارد و ۴۲۰ هزار ریال به جامعه خیریه امام محمد باقر(ع) جهت توزیع سبد ارزاق و کالای اساسی بین نیازمندان، با شش رای موافق به تصویب رسید.

طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورا با موضوع "الزام شهرداری اصفهان به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند" نیز با اعلام نظر کمیسیون‌های تلفیق و حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید.

لایحه پیشنهاد اختصاص مبلغ ۱۵ میلیارد ریال کمک به تکمیل و تجهیز موزه دفاع مقدس با اعلام نظر کمیسیون‌های تلفیق، فرهنگی و ورزشی شورای شهر با هشت رای موافق به تصویب رسید

در پایان نیز لایحه به همراه تفریغ بودجه سال ۹۶ و گزارش‌های بازرس قانونی و حسابرس سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اعلام نظر کمیسیون‌های تلفیق، حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات بررسی و با هشت رای موافق به تصویب رسید.

کد خبر 358286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.