دفتر نمایندگی "کوریا کورنر" کره جنوبی در دانشگاه اصفهان افتتاح شد

دفتر نمایندگی آکادمی کوریا کورنر کره جنوبی با حضور سفیر این کشور در دانشگاه اصفهان رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یو چانگ هیان، سفیر کره جنوبی امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی آکادمی کوریا کورنر کره جنوبی با ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: اخیرا اتفاقاتی در عرصه بین المللی رخ داده که روابط ایران و کره را از لحاظ اقتصادی دچار چالش هایی کرده است، اما با تکیه بر همکاری و دوستی دیرینه بین ایران و کره، از این برهه دشوار عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این وضعیت نامطلوب، تعامل و همکاری در زمینه فرهنگی، آموزش و همچنین پرورش نیروی انسانی، اهمیت بسیاری دارد، افزود: رسیدن به درک متقابل و گسترش تبادلات بین دو کشور دوست، سبب تعمیق همکاری در زمینه سیاسی و اقتصادی دو کشور می شود.

سفیر کره جنوبی ادامه داد: امروز کوریا کرنر مانند هسته درختی در حال رویش است و ما تمام همت خود را به کار می گیریم که این هسته کوچک در زمینه همکاری آموزشی و فرهنگی تبدیل به درختی پربار شود.

یوچانگ هیان گفت: برای آموزش، برنامه ریزی صدساله نیاز است چراکه باید به آموزش و پرورش نگاهی بلند مدت داشت و این مهم نیازمند علاقه و تلاش است.

وی اضافه کرد: تبادلات در زمینه آموزش نقش مهمی در دوستی پایدار و طولانی مدت بین دو کشور دارد در همین راستا دولت کره جنوبی کتاب‌ها، عکس ها و منابع مختلفی را در اختیار دانشگاه ها، کتابخانه ها و مراکز فرهنگی در کشورهای مختلف قرار می دهد و این منابع در فضایی به نام کوریا کورنر قرار داده می شود که مرجعی برای آشنایی با زبان و فرهنگ کشور کره جنوبی است.

یوچانگ هیان با بیان اینکه برپایی کوریا کورنر در دانشگاه اصفهان نقشی اساسی و سازنده در تبادلات دانشگاهی بین کره و ایران دارد، اظهار کرد: در راستای حفظ کیفیت کوریا کورنر، دولت کره هر سال به طور منظم با در اختیار گذاشتن منابع علمی و کتب مختلف از فعالیت این مرکز حمایت می کند.

سفیر کره جنوبی با تقدیر از دانشگاه اصفهان برای برپایی کلاس‌های آموزش زبان و فرهنگ کره‌ای در ترم جاری دانشکده زبان و ادبیات خارجی، تصریح کرد: در راستای ارسال مداوم مدرسان حرفه‌ای زبان کره‌ای به دانشگاه اصفهان تمام تلاش خود را به کار می گیریم و از تبدیل این دانشگاه به مرکز تحقیقات فرهنگی و یادگیری زبان کره‌ای با جدیت حمایت می کنم.

پایدارترین روابط دیپلماسی علمی است

در ادامه این مراسم هوشنگ طالبی، رییس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: افتتاح اتاق کره جنوبی در دانشگاه اصفهان نتیجه تلاش و مسئولیت‌های دانشگاه اصفهان در خصوص گسترش روابط بین الملل در وزرات علوم است.

وی با بیان اینکه سیاست کلی وزارت علوم و دانشگاه اصفهان به عنوان یک دانشگاه بین المللی، توسعه روابط بین الملل در همکاری های علمی است، افزود: افتتاح اتاق کره براساس سابقه روابط همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه‌های کره جنوبی است که به آن افتخار می کنیم.

طالبی ادامه داد: پایدارترین روابط دیپلماسی علمی است و نماینده کشورها، دانشگاه‌ها هستند، چرا که مسائل علمی مرزهای جغرافیایی و سیاسی را به رسمیت نمی شناسد.

وی گفت: مشکلات اقتصادی و سیاسی نمی تواند بر روابط علمی بین دانشگاه‌ها و کشورها اثر بگذارد به همین دلیل اصرار داریم روابط علمی را بین کشورها و دانشگاه‌ها به عنوان یک نماینذپده و سفیر در همه کشورها توسعه دهیم.

رییس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: با نمایندگان کره جنوبی به دنبال تحکیم روابط بین المللی از نظر علمی هستیم و این مهم در گرو همکاری و تعامل بین دانشگاه‌ها و دانشمندان این دو کشور است.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان با چندین دانشگاه کره همکاری علمی دارد، یادآور شد: در گروه زیست شناسی پروژه مشترکی با دانشگاه ملی سئول در حال برگزاری است و در یکی دیگر از دانشگاه‌های کره‌ای کنفرانس مارین و اسکله های دریایی را برگزار کردیم.

طالبی ادامه داد: در راستای همکاری با دانشگاه‌ها و کشور کره جنوبی در شبکه بین المللی راه ابریشم عضو هستیم و امیدواریم اتاق کره در دانشگاه اصفهان سبب بهتر شدن روابط دو کشور و گسترش علمی ایران و کره شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های سفیر کره برای تجهیز و تکمیل این اتاق در دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: درسال جاری برای نخستین بار یک واحد درس زبان کره‌ای در دانشگاه اصفهان ارائه شد و یک استاد کره ای در حال حاضر مشغول تدریس این زبان در دانشگاه است.  

رییس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: دانشجویان برای یادگیری این زبان استقبال و استعداد خوبی از خود نشان دادند که بیانگر علاقه مندی آنان و گسترش همکاری بین آکادمی کوریا کورنر و دانشگاه اصفهان است.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک آکادمی زبان فارسی هم در یکی از دانشگاه‌های کره با همکاری و تعامل دو کشور  راه انداری شود.

طالبی گفت: افتتاح آکادمی کوریا کورنر در دانشگاه اصفهان شروعی برای همکاری در رشته های دیگر خواهد بود چرا که دو کشور ایران و کره جنوبی مشترکات تاریخی زیادی با هم دارند و می توان برای گسترش روابط علمی و فرهنگی میان این دو کشور امیدوار بود.

به گزارش ایمنا، آیین افتتاح دفتر نمایندگی آکادمی کوریا کورنر کره جنوبی صبح امروز(یکشنبه) در محل ساختمان بین الملل دانشگاه اصفهان با حضور سفیر کره جنوبی، رییس دانشگاه اصفهان و جمعی از اساتید، دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه برگزار شد.

کد خبر 358281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.