تکلیف کارخانه آیدا مشخص شود

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ایران کشوری اسلامی و مسلمان است و همه مردم ایران موظف هستند از موقوفات مواظبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز در پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف استان اصفهان هم در زمانی که مسئولیت شهرستانی این نهاد را بر عهده داشت و هم در حال حاضر که چندین سال است تولیت اداره کل اوقاف استان را بر عهده دارد، از جمله مدیرانی است که اهل تعامل است و ارتباط بسیار خوبی با مدیریت شهری دارد، اظهار کرد: وی در مدت زمان مسئولیت خود توانسته بسیاری از مشکلات مرتبط با موقوفات را در استان حل کند.

وی با اشاره به اینکه احترام به وقف و موقوفات تنها تکلیف اداره اوقاف نیست، ادامه داد: ایران کشوری اسلامی و مسلمان است و همه ما موظف به حفظ و مواظبت از موقوفات و دنبال کردن نیت واقف برای عملیاتی شدن آن هستیم چرا که وقف امری اداری نیست و تکلیف شرعی است که به عهده تک تک ما است تا از آن مراقبت و مواظبت کنیم.

نصر اصفهانی افزود: در برخی موارد موقوفات به صورت وقف عامه مطرح می‌شود و متولیان امر هستند که باید به بهترین نحو ممکن از این موقوفه استفاده کنند و نیاز شهر را برای استفاده بهینه از این مکان‌ها شناسایی کنند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: استفاده از زمین‌های روباز یکی از ضرورت‌هایی است که امروزه در شهر احساس می‌شود. که شهرداری باید در صورت امکان زمین‌های وقفی که به صورت قطعات کوچک در مناطق مختلف در اختیار داریم را شناسایی کند و با فنس‌کشی دور تا دور زمین‌ها برای استفاده جوانان و نوجوانان شهر در اختیار آن‌ها قرار دهد.

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از زمین‌های روباز از مواردی است که باید حتماً به آن پرداخته شود. شهرداری می‌تواند با حداقل هزینه در هر منطقه چندین زمین دارای کارکرد برای استفاده جوانان شهر ایجاد کند و با این اقدام باقیات و صالحات بیشتری برای واقف رقم زند.

نصر اصفهانی با اشاره به کارخانه آیدا که روبه‌روی منارجنبان است، خاطرنشان کرد: چندین سال است که بر روی این کارخانه اختلاف‌نظر و بحث است. با وجود آزادسازی زمینی کنار منارجنبان و ایجاد مدارس در آن محل و اسکان دانش آموزان در مدرسه‌ای دیگری؛ اما همچنان این کارخانه بلاتکلیف مانده است و فکر می‌کنم جزء مواردی است که باید بر روی تعیین تکلیف آن پافشاری کرد و از طریق استاندار اصفهان این مکان را به سرو سامان رساند تا استفاده بهینه و مطلوبی نیز از این محل صورت گیرد.

کد خبر 358271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.