۷۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مواد مخدر دارد

دهاقان –دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها از روند پیشرفت آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند پس باید در این زمینه به خانواده‌ها آگاهی کافی بدهیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم چرا که بروز ۷۰ درصد از آسیب‌های اجتماعی ریشه در مواد مخدر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، اصغر هدایت امروز (یکشنبه) در جلسه فرعی شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: تقدیم چهار هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشان از این دارد که ایران به عنوان طلایه دار مبارزه با این مواد خانمان سوز است.

وی افزود: علی رغم تلاش هایی که تا امروز انجام شده است باز هم افراد جامعه با پدیده مواد مخدر درگیر هستند به همین دلیل باید بر اساس برنامه ریزی های منسجم بتوانیم مقابله و پیشگیری را افزایش دهیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، از شناسایی۷۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی جدید در پنج ماهه گذشته خبر داد و گفت: آگاه‌سازی خانواده‌ها از پیشرفت آسیب های اجتماعی جلوگیری می‌کند پس باید در این زمینه به خانواده ها آگاهی کافی بدهیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم چرا که بروز  ۷۰ درصد از آسیب های اجتماعی ریشه در مواد مخدر دارد.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای برگزاری نشست ها و جلسات فرهنگی، خاطرنشان کرد: این کمبودها نباید باعث غفلت مسئولان از آسیب های اجتماعی شود و باید به هر نحو مورد توجه ویژه قرار گیرد.

هدایت با تاکید بر اینکه آموزش مهارت های زندگی در دانشگاه و آموزشگاه ها باید جلوه بیشتر داشته باشد، گفت: ارتباطات کم خانواده ها و کمبود محبت باعث گرایش اعضای خانواده به مواد مخدر می شود.

وی از افزایش ۴۰ درصدی کشف مواد مخدر در هفت ماهه گذشته استان خبرداد و تصریح کرد: روحانیون، فرهنگیان، ورزشکاران نقش مهمی برای مصون نگه داشتن جامعه از خطرات مواد مخدر ایفا می کنند و باید در این زمینه مسئولان و اقشار مختلف توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه در سطح گلخانه ها موادی مانند خشخاش، گل، ماری جوآنا و... کشت می شود از کارشناسان اداره جهاد کشاورزی می خواهیم نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

هدایت، با اشاره به گرانی های اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: این گرانی ها تاثیری در قیمت مواد مخدر نداشته و نشان دهنده برنامه ریزی بیگانگان است که با هدف دنبال خانمان سوز کردن جوانان هستند.

وی، تصریح کرد: شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید برنامه های خود را با جدیت دنبال کند تا فضای برای تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر ناآرام شود.

کد خبر 358243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.