معجزه پرسپولیس معجزه می خواست/ پرسپولیس کنار سپاهان و ذوب آهن

تیم های پرسپولیس ایران و کاشیما ژاپن در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند تا تیم کاشیما آنتلرز ژاپن قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز -شنبه ۱۹ آبان ماه- تیم های پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان تلاش دو تیم به تساوی بدون گل منجر شد و تیم کاشیما به دلیل پیروزی ۲ بر صفر در دیدار رفت، قهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا شد. در ادامه گزارش این دیدار را می خوانید:

دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس ایران-کاشیما ژاپن

ورزشگاه: آزادی

۱۹ آبان ۱۳۹۷، ساعت ۱۸:۳۰

داور: احمد الکاف

کارت زرد: لئو سیلوا(کاشیما)-دایگو نیشی(کاشیما)

پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمد انصاری، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن، آدام همتی، علی علیپور، گادوین منشا

کاشیما: کوون سون تائه، شوجی گن، شوتو یاماموتو، نیشی دایگو، هیروکی آبه، جونگ سئونگ هیون، لئو سیلوا، کنتو میسائو، دوی شوما، سرجینیو، یوما سوزوکی

شرح بازی:

در دقایق ابتدایی بازیکنان کاشیما توپ و میدان را در اختیار داشتند تا با استفاده از این روش مانع از ایجاد موقعیت پرسپولیسی ها شوند. اما پرسپولیسی ها رفته رفته خود را از زیر فشار بازیکنان کاشیما خارج کردند و توانستند با در دست گرفتن توپ و میدان و ایجاد موقعیت روی دروازه ژاپنی ها، بازی را به تعادل بکشاند.

هر چه از اواسط نیمه اول می گذشت بازی متعادل تر می شد، از تعداد حملات دو تیم کم می شد و توپ در این دقایق بیشتر در میانه میدان در جریان بود.

بازیکنان پرسپولیس در نیمه دوم بسیار پر اشتباه ظاهر شدند و توپ های زیادی را لو دادند تا تیم کاشیما تحت فشار قرار نگیرد. هر چه به دقایق پایانی نزدیک شدیم، اشتباهات پیاپی بازیکنان پرسپولیس و وقت تلف کردن بازیکنان کاشیما بیشتر شد تا سرخپوشان ایران نتوانند موقعیتی روی دروازه ایجاد کنند.

اما تلاش شاگردان برانکو نتیجه نداد تا سوت پایان بازی حکم به قهرمانی کاشیما دهد و پرسپولیس هم مانند سپاهان و ذوب آهن به نایب قهرمانی برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۱: کرنر ارسالی سرجینیو را علیرضا بیرانوند مشت کرد تا با دور شدن توپ پرسپولیسی ها ضدحمله بزنند، علیپور پشت محوطه جریمه کاشیما صاحب توپ شد که با شوت این بازیکن توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه ۹: علی علیپور در محوطه جریمه کاشیما صاحب توپ شد که پاس رو به عقب این بازیکن به احمد نوراللهی رسید که شوت محکم این بازیکن به مدافع حریف برخورد کرد تا وارد دروازه نشود.

دقیقه ۱۳: پاس یوما سوزوکی از جناح چپ در گوشه محوطه جریمه به دوی شوما رسید که شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس عبور کرد.

دقیقه ۱۵: کرنر ارسالی احمد نوراللهی با دفع مدافع کاشیما پشت محوطه جریمه به شجاع خلیل زاده رسید که با شوت والی این بازیکن توپ با اختلاف از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: ارسال بلند آدام همتی را پیش از اینکه علی علیپور با ضربه سر وارد دروازه کند، سون تائه با واکنشی به موقع توپ را در آغوش گرفت.

دقیقه ۲۶: کرنر ارسالی احمد نوراللهی به بازیکن پرسپولیس رسید که ضربه سر را دروازه بان کاشیما به راحتی مهار کرد تا دروازه تیمش باز نشود.

دقیقه ۲۷: توپ ارسالی بشار رسن از جناح چپ در محوطه جریمه کاشیما به علی علیپور رسید که با ضربه سر این بازیکن توپ در دستان سون تائه قرار گرفت.

دقیقه ۳۸: بشار رسن با حرکتی انفرادی و دیدنی توانست از پشت محوطه جریمه با عبور از مدافعان کاشیما به محوطه جریمه نفوذ کند که شوت این بازیکن را سون تائه در آغوش گرفت.

دقیقه ۴۱: احمد نوراللهی پشت محوطه جریمه کاشیما صاحب توپ شد که شوت محکم این بازیکن را سون تائه دفع کرد تا دروازه تیمش باز نشود.

دقیقه ۴۶: اولین موقعیت نیمه دوم برای پرسپولیس به دست آمد، علیپور در محوطه جریمه کاشیما صاحب توپ شد که توپ را به منشا پاس داد، اما زاویه برای این بازیکن بسته شد و شوت وی به مدافع کاشیما برخورد کرد.

دقیقه ۴۸: روی پاس در عمق بازیکن کاشیما، سوزوکی با علیرضا بیرانوند تک به تک شد که دروازه بان سرخپوشان با واکنشی به موقع توپ را پیش از شوتزنی جمع کرد.

دقیقه ۵۲: شوت راه دور دوی شوما با اختلاف از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: احمد نوراللهی پشت محوطه جریمه کاشیما، بشار رسن را صاحب توپ کرد که شوت این بازیکن پس از برخورد به پای مدافع حریف در دستان سون تائه قرار گرفت.

دقیقه ۶۳: توپ ارسالی آدام همتی از جناح راست را مدافع کاشیما ناقص دفع کرد تا علی علیپور پشت محوطه صاحب توپ شود، شوت این بازیکن به شکل خطرناکی از کنار دروازه عبور کرد.

دقیقه ۶۵: محسن ربیع خواه به جای آدام همتی برای پرسپولیس وارد زمین شد.

دقیقه ۶۷: کوکی آنزای به جای دوی شوما برای کاشیما وارد زمین شد.

دقیقه ۶۸: محمد انصاری به دلیل مصدومیت از زمین بازی بیرون رفت و احسان علوان زاده برای پرسپولیس وارد زمین شد.

دقیقه ۷۷: توپ ارسالی بشار رسن از جناح راست در محوطه جریمه به علی علیپور رسید که ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه عبور کرد.

دقیقه ۷۸: ناگاکی به جای سوزوکی برای کاشیما وارد زمین شد.

دقیقه ۸۶: ضربه ایستگاهی بشار رسن پس از برخورد به دیوار دفاعی به صورت اتفاقی در آستانه ورود به دروازه بود که سون تائه با مشت توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۸۸: کرنر ارسالی بشار رسن با دفع ناقص بازیکن کاشیما، پشت محوطه جریمه به احمد نوراللهی رسید که شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

کد خبر 358231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.