کاهش ۸۱ درصدی ذخیره آب سد زاینده‌رود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از کاهش ۸۱ درصدی ذخیره آب سد زاینده‌رود نسبت به حجم ذخیره شده در بلندمدت خبر داد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسن ساسانی با اشاره به اینکه پارسال در بازه زمانی مشابه حدود ۱۶۴ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد ذخیره شده بود، اظهار کرد: ذخیره کنونی سد زاینده رود به ۱۲۶ میلیون و ۶۰۶ هزار متر مکعب کاهش یافته است.
وی ادامه داد: متوسط ورودی این سد اکنون ۷.۳متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۱۱ متر مکعب بر ثانیه است.

میانگین بارش‌ها در ایستگاه شهر اصفهان از ابتدای پاییز ۱۶.۵ میلی‌متر بوده است
ساسانی با بیان این که میانگین بارش‌ها در ایستگاه شهر اصفهان از ابتدای مهر تا نوزدهم آبان ماه ۹۷ به ۱۶.۵ میلی‌متر رسیده است، اظهار کرد: این میزان بارش برای کاهش شدت خشکسالی در استان مؤثر نخواهد بود.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، بارش‌های غرب استان را در بهبود شرایط خشکسالی موثر دانست و تصریح کرد: در ایستگاه چلگرد از ابتدای مهرماه تا کنون کل بارش‌ها به ۷۵ میلی‌متر رسیده که نسبت به میانگین بارش‌های بلندمدت ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر این‌که در سال آبی گذشته هیچ بارشی به صورت برف در این ایستگاه نداشتیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم بارش‌ها در سال آبی جدید ادامه یابد.

کد خبر 358217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.