نظارت بر فعالیت خیریه‌ها در اصفهان ضروری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ضرورت پاسخگویی و شفافیت فعالان عرصه خیر و احسان گفت: باید بر مؤسسات خیریه هم درزمینهٔ اخذ مجوز و هم در زمینهٔ مصرف کمک‌های جمع‌آوری‌شده در جهت نیت واقفان و مؤسسان، نظارت صورت بگیرد.

به گزارش ایمنا، حیدرعلی عابدی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان ضمن قدردانی از تمرکز کمیته امداد بر توانمندسازی نیازمندان، اظهار کرد: ارزشی که در این نهاد به کار داده می‌شود تحسین‌برانگیز است.

وی بابیان اینکه سخت‌ترین لحظات شغل نمایندگی در مراجعات مردمی و دیدن و شنیدن محرومیت‌ها و نیازهای مردم رقم می‌خورد، گفت: اقشار محروم قربانیان سیاست‌های غلط هستند و با هر حرکت اشتباه قانون‌گذاران به تعداد مددجویان اضافه می‌شود.

نماینده مردم شهر اصفهان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌ضرورت پاسخگویی و شفافیت فعالان عرصه خیر و احسان، گفت: باید بر مؤسسات خیریه هم درزمینهٔ اخذ مجوز و هم درزمینهٔ مصرف کمک‌های جمع‌آوری‌شده در جهت نیت واقفان و مؤسسان، نظارت صورت بگیرد.

در سیستم اعتبارسنجی بانک‌ها مددجویان حایز شرایط دریافت وام نمی‌شوند

محمدرضا متین‌پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در این دیدار با بیان اینکه بزرگ‌ترین داشته این نهاد سرمایه اجتماعی و اعتماد و اقبال عمومی به آن است، اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که نیکوکاران و کسانی که در امور عام‌المنفعه شرکت می‌کنند علاوه بر مباحث معنوی و اجر اخروی در سایر حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی امتیازاتی به دست بیاورند.

وی به تجربه امتیازدهی اجتماعی در برخی کشورها اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی چنین سازوکاری باعث می‌شود که انگیزه اضافه‌تری در اشخاص برای استفاده از پتانسیل‌ها و توانایی‌های فردی خود در کمک به نیازمندان به وجود بیاید و فرصت‌ها و امکانات جدیدی پیش روی فعالان عرصه خیر و احسان قرار بگیرد.

متین پور بابیان اینکه در حال حاضر در سیستم اعتبارسنجی بانک‌ها اکثر مددجویان تحت حمایت این نهاد حائز شرایط اخذ وام بانکی نمی‌شوند، گفت: ماهیت اقتصادی بانک‌ها به‌عنوان بنگاه‌های خصوصی که در اولویت اول مأمور به افزایش سود صاحبان خود هستند باعث می‌شود که برای حل مسئله ناتوانی نیازمندان برای دریافت وام علاوه بر تصویب قوانین به گسترش سامانه‌های امتیازدهی اجتماعی نیازمند باشیم.

وی بابیان اینکه با گسترش این سامانه‌ها نیازمندان می‌توانند از اعتبار و ضمانت خیران و نیکوکاران برای دریافت وام بهره‌مند شوند، گفت: با تصویب قوانین و اعطای امتیازات فرهنگی و اقتصادی می‌توان به گسترش این سامانه‌های امتیازدهی اجتماعی کمک کرد.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه به‌نوعی کمیته استمهال وام و تعهدات مالی برای مددجویان، نیازمندیم، گفت: امیدواریم با تمایل مناسبی که نمایندگان محترم استان اصفهان به حل این معضل نشان داده‌اند در مجلس شورای اسلامی شاهد تصویب قوانینی درزمینهٔ حمایت بیشتر از برنامه‌های توانمندسازی مددجویان باشیم.

کد خبر 358198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.