۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
سفری در میان باران

آخرین برگ سفرنامه باران در میان خطوط و نقش های پیچ در پیچ نقاشی در خانه تاریخی مشیرالملک به نمایش گذاشته شده است.

حمید رضا قومی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه نمایشگاه نقاشی خط"سفرنامه باران" از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۶ آبان ماه در خانه تاریخی مشیرالملک برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نمایشگاه هر روز  در ساعات ۸ الی ۲۰ و در روزهای جمعه‌ ۱۶ الی ۲۰ برگزار می‌شود.

وی در خصوص نام گذاری نمایشگاه نقاشی خط "سفرنامه باران" گفت: اکثر تابلوهای نمایشگاه نقاشی خط "سفرنامه باران" مرتبط با حرکت امام حسین (ع) در روز عاشورا است و اشعار شاعران برجسته نظیر محتشم کاشانی نیز با این مضمون همراه است به دنبال نامی متناسب با حرکت امام حسین (ع) بودم که به شعری از شاملو برخوردم که می گوید" آخرین برگ سفرنامه باران این است که زمین چرکین است" و همین سبب شد که نام نمایشگاه را "سفرنامه باران" بگذارم.

این هنرمند ادامه داد: در نمایشگاه نقاشی خط "سفرنامه باران"  ۲۵ اثر در معرض دید عموم قرار داده شد که با استقبال خوب هنرمندان نیز روبه‌رو شدیم و این نمایشگاه کاملاً اختصاصی بوده و صفر تا صد کار را خودم انجام داده‌ام.

قومی نژاد اضافه کرد: سه دهه است که نقاشان و خوشنویسان با رویکرد جدید به دنبال همکاری ویژه با یکدیگر هستند و آثار نقاشی‌خط را خلق کردند که در برخی از مجموعه آثار خط خوانا بوده و در برخی آثار خط به عنوان عنصر هندسی  در نقاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 358194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.