کاهش ۵ درجه‌ای دما/ فردا اصفهان بارانی می‌شود

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی‌های نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت یک سامانه بارش از روز یکشنبه در استان خواهد بود و به دنبال بارش باران شاهد کاهش  پنج درجه‌ای دما خواهیم بود.

نازنین زهرا سیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده، اظهار کرد: در این بازه زمانی موج ناپایدار طی روز یکشنبه مورخ ۲۰ /۸ /۹۷ از آسمان استان گذر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بر این اساس از فردا اوایل وقت سامانه بارشی وارد استان خواهد شد  و فعالیت خود را شروع می‌کند، افزود: وزش باد نسبتاً شدید و احتمال بارش پراکنده باران برای اکثر نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی روز یکشنبه در اکثر مناطق به صورت بارش باران و در مناطق سردسیر استان به صورت برف،  کاهش دید افقی به ویژه در نواحی شمال و شمال غرب و شمال شرق استان پیش بینی می شود. ادامه داد: شدت فعالیت این سامانه بارشی برای مناطق شمال، شمال غربی، شمال شرق خواهد بود و در ارتفاعات غرب و جنوب استان بارش برف پیش بینی می‌شود.

 کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه سامانه بارشی از عصر روز یکشنبه از استان خارج خواهد شد، اضافه کرد: برای روز دو شنبه پدیده غالب افزایش ابر خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت دمای استان اصفهان طی ۲۴ ساعت آینده افزود: میانگین دمای هوای استان اصفهان در گرمترین ساعات چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد درجه کاهش خواهد داشت و این روند کاهشی روز دوشنبه در خنک ترین ساعات دو تا سه درجه سانتی گراد خواهد بود.

سیدان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته علویجه، کاشان و بویین میاندشت بارش پراکنده باران گزارش شده است.

کارشناس مسئول پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان طی ۲۴ساعت آینده در گرم‌ترین ساعت به دمای ۱۸ درجه و در خنک ترین ساعات بامداد فردا نیز به دمای پنج درجه سانتی گراد می‌رسد، اضافه کرد: در این بازه زمانی بویین میاندشت با دمای دو درجه زیر صفر سردترین وخوروبیابانک با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شوند.

کد خبر 358182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.