هفدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود امیدوار کننده بود

نماینده صنف کشاورزان استان اصفهان با بیان اینکه مسئولان کشوری به درک کاملی از مشکلات کشاورزان حوضه زاینده رود رسیده اند، ابراز امیدواری کرد: نگارش مصوبات به گونه‌ای باشد که کشاورزان به زودی به حق و حقوقشان برسند.

اسفندیار امینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص هفدهمین جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده رود که ۱۲ آبان امسال در وزارت نیرو برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه به نمایندگی از جامعه کشاورزان همه مطالباتی را که در بیانیه شماره دو معروف به بیانیه شورای میرآب‌ها قید شده بود در حضور وزیر نیرو و معاونان وزیر کشور، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست وهمچنین استاندارهای سه استان اصفهان، چهارمحال بختیاری و یزد، مطرح کردیم. 

امینی افزود: در خصوص اهمیت عملیاتی شدن مصوبات شورای‌عالی آب که از سال ۹۲ در جلسات دهم، سیزدهم و بیست‌وچهارم به تصویب رسیده بود، بحث و گفت‌وگو کردیم.

وی با اشاره به متن بیانیه میرآب‌ها، افزود: عمده‌ترین خواسته‌های کشاورزان حوضه زاینده‌رود در شرق و غرب توزیع آب برای کشت غله، برداشت و تخصیص نداشتن از محل حقآبه کشاورزی و پرداخت خسارت کشاورزان بود.

نماینده کشاورزان با اشاره به اینکه کشاورزان اصفهان دچار سرخوردگی و ناامیدی شده بودند به این دلیل که باور دارند دولت یا نمی خواهد یا نمی تواند مصوبات شورای‌عالی آب را اجرایی کند و بر همین اساس تصمیم گرفتند خودشان در حاشیه رودخانه برای حقابه‌هایشان اقدام کنند، خاطر نشان کرد: ما به نمایندگی از کشاورزان اصفهان همه این مطالب را در جلسه ۱۲ آبان‌ماه امسال مطرح و منعکس کردیم و از وزیر نیرو و معاون وزیر کشور خواستیم که مطالبات کشاورزان را از نظر اجرایی و امنیتی جدی بگیرند.

وی افزود: در این جلسه استاندار اصفهان نیز با اشاره به طرح بازچرخانی آب، اجرای تخصیص پساب به بخش های مختلف حقابه‌داران را مطرح کردند.

امینی بیان کرد: در جمع‌بندی گفت‌وگو های این جلسه قرار شد مصوبه ای مشابه مصوبه سال ۹۵ داشته باشیم که اگر حجم موجودی سد زاینده رود با توجه به بارش‌های پاییز امسال مناسب بود، آب بازگشایی شود. 

نماینده کشاورزان گفت: پیشنهاد وزیر نیرو در این جلسه تشکیل کمیته ای با عنوان شورای هماهنگی و متشکل از وزارت نیرو و نمایندگان کشاورزان و مسئولان استان بود که مقدار برداشت‌ها از حقابه کشاورزان را محاسبه و بررسی کند زیراه در سال گذشته قطره ای آب به برخی حقابه‌داران مناطق داده نشد در حالی که به بخش های دیگری تخصیص یافت.

 امینی با اشاره به تلاش، حساسیت و درک کامل شرکت‌کنندگان در این جلسه برای حل مسئله زاینده رود و مشکلات کشاورزان، ابراز امیدواری کرد که نگارش مصوبات به گونه ای باشد که کشاورزان به زودی به حق و حقوقشان برسند.

کد خبر 358092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرگ بر یزد IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
    0 0
    یزد این وسظ چکارست من نمیفهمم اخه از کی صاب حق شده