پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات مجلس نمایندگان

نتایج اولیه انتخابات میان دوره ای آمریکا نشان می دهد که دموکراتها اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را در اختیار گرفتند؛ این در حالی است جمهوری خواهان موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از یورونیوز، شماری از نامزدهای حزب دموکرات در ایالت‌های ویرجینیا، مین، پنسیلوانیا، تگزاس، مینسوتا موفق شده اند نمایندگان کنونی جمهوری خواه در مجلس نمایندگان را شکست دهند.

در مقابل جمهوری خواهان تاکنون با پیروزی در انتخابات مجلس سنا در ایالت‌های تنسی و تگزاس موفق به حفظ اکثریت خود در مجلس سنا شده‌اند.

اولویت مجلس نمایندگان: کنترل قدرت دولت دونالد ترامپ

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان به احتمال زیاد با پیروزی اکثریت نامزدهای این حزب در انتخابات مجلس نمایندگان بار دیگر پس از هشت سال به عنوان رییس مجلس نمایندگان انتخاب خواهد شد. نانسی پلوسی پیش از این از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ رییس مجلس نمایندگان بود. او اولین زنی است که در تاریخ ایالات متحده به ریاست مجلس نمایندگان رسیده است.

عکس از رویترز

نانسی پلوسی

او سه شنبه شب در سخنرانی خود پس از پیروزی دموکرتها در انتخابات مجلس نمایندگان گفت: «فردا روز جدیدی در تاریخ آمریکا خواهد بود.» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان اولویت مجلس نمایندگان آینده را کنترل قدرت دولت دونالد ترامپ دانست.

وی همچنین بر اهمیت دفاع از قانون بیمه درمانی که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به تصویب رسیده است، تاکید کرد. دونالد ترامپ پیش از این تلاش کرده بود این قانون را ملغی کند.

انتخابات میان دوره ای امسال برای دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا و قدرت سیاسی او در دو سال باقی مانده از دوران ریاست جمهوری اش اهمیت زیادی دارد. رای دهندگان آمریکایی روز سه شنبه برای انتخاب ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان، یک سوم اعضای مجلس سنا و شماری از فرمانداران ایالت های مختلف به پای صندوق های رای رفتند.

کد خبر 358002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.