حل مشکل ناترازی نظام بانکی کشور نیاز به تدبیر دارد

رییس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: حل مشکل ناترازی و ساختار مالی نظام بانکی که در طول سال‌های متوالی شکل گرفته است، نیاز به تدبیر و حل آن در طول زمان دارد و امیدورایم با همکاری خود بانک‌ها بتوان آن را ساماندهی کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در جلسه دوره‌ای با مدیران عامل بانک‌ها با اشاره به فعالیت کارگروه مدیریت نقدینگی در بانک مرکزی که از اول مهر ماه تشکیل شده است از مدیران عامل دعوت کرد برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در اختیار این کارگروه قرار دهند.
 رییس‌کل بانک مرکزی از مدیران عامل خواست تمهیدات خاص برای مدیریت بانک، به‌خصوص تامین سرمایه در گردش بخش تولید کشور و اختصاص منابع لازم به‌نحوی که پاسخگوی شرایط ناشی از تفاوت نرخ ارز باشد را انجام دهند.

همتی بر مساعدت در تسهیل واردات و صادرات فعالان اقتصادی تاکید و با اشاره به تحریم‌های شکست‌خورده آمریکا علیه نظام بانکی، اظهار کرد: این موضوع نشان از اهمیت نقش بانک‌ها در اقتصاد کشور و تسهیل تجارت خارجی دارد.

اعلام برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها

وی همچنین در این جلسه برنامه و آمادگی سیستم بانکی برای دور زدن تحریم‌ها و تداوم خنثی‌سازی فشار آمریکا را اعلام کرد.

رییس‌کل بانک مرکزی در این جلسه ضمن تشریح اقدامات بانک مرکزی در زمینه مقابله با تحریم‌ها از بانک‌های کشور خواست فراتر از گذشته با تمام توان و به‌کارگیری تجارب خود در دور قبلی تحریم‌ها نسبت به حفظ و تقویت روند تجارت خارجی و انتقالات مالی اقدام کنند.

همتی ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی ستاد اقتصادی دولت به‌ویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی، موضوع مهم و حساس اصلاح نظام بانکی را با تدبیر، احتیاط و به نحو اطمینان‌بخش به پیش ببرد.

امروز جلسه دوره‌ای رئیس‌کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک‌ها برگزار و در آن برنامه‌ها و اقدامات بانک مرکزی در حوزه مدیریت نقدینگی، اصلاح نظام بانکی، تسهیل عملیات ارزی و نقل و انتقالات ارزی بین‌المللی و مدیریت شرایط تحریم توسط رئیس‌کل بانک مرکزی تبیین شد.

کد خبر 357989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.