اختصاص بیش از ۵۷ درصد موقوفات به عزاداری امام حسین(ع)

مبارکه - سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه گفت: بیش از ۵۷ درصد موقوفات این شهرستان به نیت عزاداری، روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه امام حسین(ع) اختصاص دارد البته واقفان باید در وقف‌های جدید به نیازهای روز جامعه نیز توجه کنند.    

علی مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان مبارکه با بیان اینکه وظیفه اصلی اوقاف اجرای نیات واقفان است، اظهار کرد: اداره اوقاف حق ندارد اجرای نیت واقفان را تغییر دهد به همین دلیل از مردم می خواهیم که برای وقف جدید به نیازهای روز جامعه نیز توجه کنند. 

وی افزود: کمک به ایتام و افراد نیازمند، اشتغال جوانان، فعالیت های قرآنی، کتاب و کتابخوانی، جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله، بهداشت و درمان، حفظ محیط زیست، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت، پژوهش های علمی از نیازهای روز جامعه است که واقفان باید در نیات خود به این موضوعات توجه کنند. 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه مبارکه با اشاره به این که سنت حسنه وقف هر سال با استقبال بیشتری روبه‌رو می شود، گفت: با فرهنگ سازی و عمل به نیت واقفان، گرایش مردم به وقف بیشتر شده و این سنت حسنه در حال نهادینه شدن است. 

وی با اشاره به نیت واقفان در شهرستان مبارکه تصریح کرد: موقوفه های با نیات مرتبط با مساجد ۳۵۰ میلیون ریال، حوزه های علمیه ۲۷۰ میلیون ریال و نیات مرتبط با خیریه ها ۱۲۰ میلیون ریال است که هزینه می شود. 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه افزود: تثبیت موقوفه یکی دیگر از وظایف اصلی اداره اوقاف است که از طریق اداره ثبت نسبت به درخواست و نیت مالکان موقوفات اقدام می شود. 

وی با اشاره به وجود ۱۶ بقعه متبرکه در شهرستان مبارکه، ادامه داد: عملیات عمرانی در بقاع متبرکه امامزاده سکینه خاتون، امامزاده نصرالدین محمد، امامزاده سید محمد نکوآباد، مقبره سید جلال ده‌سرخ، امامزاده عزالدین محمد و امامزاده طلحه و اسحاق در حال انجام است. 

مبشری خاطرنشان کرد: ساخت صحن امامزاده، کاشی کاری های صحن ها، کاشی کاری گلدسته ها، ساماندهی گلزار شهدا، ساخت سرویس بهداشتی از مهم‌ترین فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان مبارکه است. 

وی گفت: در حال حاضر ۱۱۹ موقوفه در شهرستان مبارکه به ثبت رسیده و ۱۸۱ مسجد و ۲۵ حسینیه در شهرستان مبارکه فعال است. 
 

کد خبر 357967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.