گردشگری بهترین جایگزین درآمد نفتی است

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: نفت به یک ابزار سیاسی در دنیا تبدیل شده و قیمت آن مدام در حال تغییر است؛ مضاف بر این فروش نفت به واسطه تحریم‌ها با مشکلاتی مواجه شده است، در این شرایط باید نهایت استفاده را از صنعت گردشگری ببریم.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با ایمنا خاطرنشان کرد: در چشم اندار افق ۱۴۰۴ پیش بینی کرده‌ایم که صنعت گردشگری به ۲۵ میلیون گردشگر با بالای ۳۰ میلیارد دلار درآمد در سال  برسد و بر همین اساس، در قانون برنامه هم پیش بینی کردیم که ظرفیت‌های گردشگری کشور به ۵ برابر افزایش پیدا کند.

  سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با اشاره به اینکه « ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا از نظر دارا بودن جاذبه‌های تاریخی است»، تاکید کرد: باید از این ظرفیت نهایت استفاده را ببریم و با سرمایه گذاری در حوزه‌هایی همچون اسکان، حمل و نقل، امنیت و جاذبه‌های طبیعی، صنعت گردشگری را رشد و توسعه بدهیم.

در بحث گردشگری همه باید به یک فهم مشترک برسیم

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با بیان اینکه «صنعت گردشگری بعد از صنعت نفت و خودروسازی، رتبه سوم درآمدزایی در اقتصاد دنیا را دارد»، تصریح کرد: نفت به یک ابزار سیاسی در دنیا تبدیل شده و قیمت آن مدام در حال تغییر است. مضاف بر این فروش نفت به واسطه تحریم ها با مشکلاتی مواجه شده است، در این شرایط باید نهایت استفاده را از صنعت گردشگری ببریم.

بائوج لاهوتی افزود: با اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر این مساله اصرار و تاکید کرده اند، اما آنطور که شایسته است در این زمینه سرمایه گذاری صورت نگرفته است، برای مثال در تهران تنها دو هتل «اسپیناس» و «پارسیان» تاسیس شده است، مابقی هتل‌های مطرح متعلق به سالهای قبل از انقلاب است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه یادآور شد: در بحث گردشگری همه باید به یک فهم مشترک برسیم، متاسفانه برخی معتقدند که گردشگری باعث آسیب فرهنگی می‌شود؛ به همین دلیل بعد از انقلاب به این موضوع توجه چندانی نشده است؛ این در حالی است که ما اعتقاد داریم گردشگری موجب انتقال فرهنگ ما به دیگر نقاط جهان می شود.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری حیات خلوت دولت‌ها شده است

نمایندهٔ مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در انتها تاکید کرد: در سالهای بعد از انقلاب سازمان میراث فرهنگی و گردشگری زیر نظر وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می شد. بعد هم که زیر نظر رییس جمهوری قرار گرفت، به حیاط خلوت دولتها تبدیل شد و نتوانست آن رسالتی که بر عهده اش بود را انجام دهد.

وی افزود: به همین دلیل ما طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزراتخانه را در مجلس مطرح کردیم که کلیات آن تصویب شده، اما شورای نگهبان ایرادی بر آن وارد کرده است، امیدواریم به زودی بتوانیم آن را رفع کنیم و در صحن علنی طرح را به تصویب برسانیم.

کد خبر 357962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.