۴۵ درصد مدارس تحت پوشش آموزش پیشگیری آسیب‌های اجتماعی هستند

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت:حدود ۴۵ درصد مدارس استان اصفهان تحت پوشش آموزش‌های شناسایی و پیشگیری آسیب اجتماعی قرار گرفته‌اند و برخی از شهرستان‌ها مانند فلاورجان، ویژه اعلام شده‌اند.

اصغر هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خوشبختانه سیاست‌هایی در راستای طرح ملی مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است که مصوباتی را در برنامه ششم توسعه به ویژه در حوزه آموزش و پرورش دارد.
وی افزود: عامل پیشگیری از اعتیاد فرزندان، خانواده‌ها هستند و نباید سبک و مهارت‌های زندگی به فراموشی سپرده شود؛ از این رو برانگیختگی اجتماعی نسبت به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد به مواد مخدر یکی از مصوبات برنامه ششم توسعه است. 
دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین حمله دشمن از طریق راه نفوذ در مسائل فرهنگی است، گفت: اولین آسیب، اعتیاد به مواد مخدر است که جزو ابلاغیه‌های رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته است و به نوعی سن و جنسیت اعتیاد این روزها نشان می‌دهد که باید نگران این موضوع باشیم.
وی خاطر نشان کرد: با توجه سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، حدود ۴۵ درصد مدارس استان اصفهان تحت پوشش آموزش‌های آسیب اجتماعی قرار گرفته‌اند و برخی از شهرستان‌ها مانند فلاورجان، ویژه اعلام شده‌اند.
هدایت یادآور شد: امروزه با توجه به فعالیت‌های هوشمندانه قاچاق مواد مخدر،  تاثیر روان گردان‌ها از مواد مخدر سنتی بیشتر خواهد بود و مهم این است که جامعه حساسیت آموزش دیدن را در این زمینه داشته باشند چرا که ممکن است هر خانواده‌ای را گرفتار کند.

کد خبر 357939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.