مرزبانان ایرانی ربوده شده تا این لحظه در سلامت هستند

وزیر اطلاعات درباره آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده ایرانی در میرجاوه گفت: مرزبانان ربوده شده تا این لحظه در سلامت هستند و فعالیت‌های زیادی برای آزادی آنان توسط ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی نیروی زمینی سپاه در ارتباط با ارتش پاکستان صورت گرفته است.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز دوشنبه در حاشیه برگزاری هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران گفت: وزیر کشور با همتای پاکستانی خود ارتباط گرفته و آنها هم اقداماتی را شروع کردند که امیدواریم مجموع این اقدامات موجب آزادسازی مرزبانان کشورمان شود.

وی همچنین درباره پیش‌بینی زمان آزادی مرزبانان ربوده شده گفت: تلاش‌ها در حال انجام است و امیدواریم نتیجه به زودی حاصل شود و چشم خانواده‌های این عزیزان به دیدن فرزندان‌شان روشن شود.

علوی همچنین در مراسم هفتمین همایش ملی پدافند غیرعامل که با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه پدافند غیرعامل در برابر دسیسه‌های دشمن از اولویت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: پدافند غیرعامل یک مسئله ساده و پیش پا افتاده نیست؛ بلکه کاملا علمی و دقیق است.

وی ادامه داد: شیوه‌های پدافند غیرعامل در بخش‌های نظامی، امنیتی، اطلاعاتی، صنعتی، اقتصادی، فرهنگی، رسانه‌ای و بازرگانی متفاوت از یکدیگر هستند و در هر بخش باید پدافند غیرعامل متناسب با همان بخش طرح‌ریزی شود.

علوی با اشاره به دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی گفت: این دشمنی به دلیل حقوق بشر، حقوق زنان و وجود حکم اعدام در قوانین ایران نیست این مسائل در کشورهای دیگر مانند عربستان به شدت نقض می شود، اما این دشمنی ها با آنها وجود ندارد. دشمنی آنها به دلیل استقلال سیاسی و نفوذ منطقه ای ایران است.

جنگ نظامی علیه ایران در استراتژی آمریکا قرار ندارد

وزیر اطلاعات با بیان اینکه جنگ نظامی علیه ایران در استراتژی آمریکا قرار ندارد، اظهار کرد: دشمنان استراتژی فشار با هدف فرسایش سرمایه ها را در دستور کار خود قرار داده اند زیرا می دانند با وجود این سرمایه ها ایران نفوذ ناپذیر است. آنها با بیان اینکه ایران از لحاظ نظامی تهدیدی برای جهان است می خواهند این سپر دفاعی را از جمهوری اسلامی ایران بگیرند، اما اصول پدافند غیر عامل این است که توان دفاعی را بالا ببرد.

علوی کاهش نفوذ منطقه ای ایران را هدف دیگر دشمنان انقلاب اسلامی دانست و افزود: داشتن سرمایه هایی چون حزب الله و محور مقاومت برای دشمنان ما قابل قبول نیست به همین دلیل در جامعه، چرایی دخالت ایران در سوریه و عراق و حمایت از این گروه ها را مطرح و گسترش می دهند.

وی وجود ولایت فقیه را مهمترین سرمایه انقلاب اسلامی ایران در برابر تهدیدات دشمنان نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان به دنبال آسیب رسانی به این اقتدار و این سرمایه عظیم هستند به همین دلیل با طرح موضوع و مسائل مختلف مانند چسباندن برچسب ضد ولایت به دوستداران واقعی ولایت فقیه، می خواهند عقبه ولایت را کاهش دهند.

وی سرمایه انسانی را یکی دیگر از سرمایه های انقلاب اسلامی نامید و گفت: با توطئه آمریکا و انگلیس و سرمایه عربستان سعودی می بینیم گروه های ضد انقلاب در خارج وارد فاز نظامی می شوند و به دنبال جذب جوانان ما هستند ، باید با این تهدیدات مقابله کرد. از سوی دیگر به دنبال ایجاد ناامنی اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران هستند ما باید حواسمان باشد و نگذاریم بجای مقابله با فساد به مقابله سرمایه داران نرویم.

وزیر اطلاعات توجه به نخبگان برای مقابله با تهدیدات هوشمند دشمنان را امری ضروری دانست و افزود: نباید بگذاریم دشمنان با جنگ روانی زمینه مهاجرت نخبگان را ایجاد کنند.

منبع:ایرنا

کد خبر 357875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.