حتی یک درخت بدون مجوز قطع نشده است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: از آبان‌ماه سال گذشته تا کنون حتی یک درخت بدون مجوز و نظر کارشناسی دقیق قطع نشده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: درختان سپیدار و درختان دیگری که سن بهره‌وری کوتاه دارند، پس از پایان عمر مفید حدود ۳۰ تا ۳۵ سال، دچار پوسیدگی از درون طوقه می‌شود و به علت تُرد بودن و شکنندگی در مواقع وزش باد احتمال سقوط دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این درختان در سال‌های گذشته باعث آسیب به جان و اموال شهروندان شده‌اند، در تمامی مناطق پانزده‌گانه و محدوده ناژوان پس از شناسایی، توسط کمیته رفع خطر سازمان پارک‌ها متشکل از کارشناسان گیاه‌پزشکی، باغبانی و مسئولان فضای سبز بازدید میدانی می‌شود و سپس دستور حذف آنها برای جلوگیری از ایجاد خطر برای شهروندان، صادر میشود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در سایر موارد، حذف و یا جا به جایی درختان در مسیر پروژه‌های عمرانی، صرفاً پس از بررسی دقیق و در نظر گرفتن ملاحظات زیستمحیطی برای شهر و رعایت حقوق شهروندان از طریق تصمیمگیری در کمیسیون حفظ و گسترش فضای سبز امکان‌پذیر است.

وی تاکید کرد: از آبان‌ماه سال گذشته تا کنون حتی یک درخت کهنسال در شهر اصفهان قطع نشده است، البته درختان خطرآفرین یعنی درختانی که به دلیل آفات و بیماری‌ها از درون آسیب جدی دیده‌اند را باید قطع کنیم.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه دستگاه «توموگراف» پوکی داخل درختان را سنجش می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان با توجه به علائم ظاهری درختان، پوکی آنها را تشخیص می‌دهند، اما با استفاده از این دستگاه درختان پوک شده با قاطعیت قطع می‌شوند.

وی ادامه داد: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که درختان خطرآفرین شهر به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان رصد می‌شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

کد خبر 357752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.