الزام شهرداری به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: طرح الزام شهرداری به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند از سوی هفت نفر از اعضای شورای شهر اصفهان پیشنهاد شده است.

علیرضا نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورای شهر اصفهان با موضوع "الزام شهرداری به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند" اظهار کرد: امروزه شهرها به سمت مدیریت هوشمند پیش می‌روند و اصفهان به عنوان شهری که در همه امور پیشتاز بوده نباید از این قافله عقب بماند؛ به همین جهت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان شهرداری را در قالب طرح " الزام شهرداری به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند" موظف کرد تا طرح جامع شهر هوشمند را تهیه و ارایه دهد.

وی با بیان اینکه اگر طرح " الزام شهرداری به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند" محقق شود برای مردم تسهیلات بسیاری فراهم می‌کند، اضافه کرد: با اجرای این طرح حجم زیادی از تردد در سطح شهر کاهش یافته و مدیریت شهری نیز سرعت‌ عمل بیشتری پیدا خواهد کرد.

 نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه برخی واحدها مختلف شهر مبحث شهرالکترونیک یا شهروند الکترونیک را به صورت قاطع دنبال می‌کنند، ادامه داد: هدف از اجرای طرح " الزام شهرداری به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند" ایجاد یکپارچگی و اتحاد این واحدها در قالب مدیریت واحد در شهرداری است؛ از طرفی اجرای طرح شهرهوشمند تنها از عهده شهرداری بر نمی‌آید و باید همه دستگاه ها در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در چند کلان شهر ایران نیز اقداماتی در خصوص طرح جامع شهر هوشمند انجام شده است، ادامه داد: اما باید همه به میدان بیاییند تا در اجرا و تکمیل طرح در کشور پیشقدم شویم؛ اگر مقداری تعلل کنیم در آینده  از کلان شهرهای دیگر عقب می‌مانیم.

نصر اصفهانی افزود: برای اجرای طرح هوشمندسازی شهر به سرعت عمل نیاز داریم و اگر شهرهوشمند شد به سرعت کار خودش را پیش می‌برد؛ هر چند در بخش خصوصی در زمینه شهروند هوشمند کارهای خوبی صورت گرفته اما باید همکاری با شهرداری شهر بیشتر شود تا این مسئله در شهر تسریع یابد.

وی وجود ۲۵۰ کیلومتر فیبرنوری در شهر اصفهان را ظرفیت بسیار خوبی برای هوشمندسازی شهر اصفهان دانست و افزود: اگر طرح " الزام شهرداری به تهیه نقشه جامع توسعه شهر هوشمند" را  سرعت ببخشیم شاهد اتفاقات خوب در شهر خواهیم بود.

 نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اینترنت اشیا دو بار از سمت کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده و معتقدیم باید اقداماتی را شروع کرد که بیشتر برای مردم ملموس و مشهود باشد، اضافه کرد: بحث حمل و نقل هوشمند و صدور پروانه کسب و کار با زندگی بسیاری از مردم در ارتباط است و این مسائل باید در اولویت اجرایی قرار گیرد تا زمانیکه از شهر هوشمند صحبت به میان می‌آید، همراهی و آگاهی مردم را داشته باشیم که شهر هوشمند  قابل درک باشد.

کد خبر 357664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.