کسی که نماز جمعه نیاید انقلابی نیست

شهرضا – با انتقاد از عدم حضور مسئولان جرای این شهرستان به خاطر عدم حضور در نماز جمعه، گفت: کسی از حکومت اسلامی حقوق می‌گیرد باید همواره در نماز جمعه و جماعت شرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با بیان اینکه دوران جوانی بهترین زمان برای کسب فضائل اخلاقی است، تصریح کرد:  بر اساس آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع)، ملاک برتری افراد تقوای الهی است و دوران جوانی بهترین زمان برای نزدیکی به خدا و کسب ملکه تقوا است.

وی ادامه داد: شکر هر نعمت به استفاده درست از آن بستگی دارد، اگر همه مردم در هر جایگاه و موقعیتی به این مسئله توجه می‌کردند، گناه انجام نمی‌دادند و مشکلات جامعه حل می‌شد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل، اظهار کرد: در هر شریطی باید مراقب توطئه دشمنان و اقدامات آنان برای ضربه زدن به زیرساخت‌های کشور باشیم.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان اینکه از ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزیی شهرستان تنها دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بین کارآفرینان توزیع شده است، گفت: باید بازرسی و نظارت دقیق وجود داشته باشد تا معلوم شود چه کسی کم‌کاری کرده که در شرایط فعلی اقتصادی که کشور به کارآفرینی و تولید نیاز دارد، بخش زیادی از تسهیلات توزیع نشده است.

وی با تأکید بر ضرورت تلاش مسئولان برای رفع معضلات معیشتی مردم، خاطرنشان کرد: مردم باید نتیجه وعده مسئولان و عمل آنان را در زندگی خود احساس کنند.

امام جمعه شهرضا با اشاره رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت برای چهار وزارتخانه، اظهار کرد: امیدواریم اینگونه تغییرات اوضاع زندگی مردم را بهتر و از نابه‌سامانی وضعیت اقتصادی بکاهد.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: درشرایط فعلی باید از تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی جلوگیری شود، کشور در این شرایط به مدیرانی با روحیه جهادی نیاز دارد تا با تلاش شبانه روزی، مشکلات مردم را حل کنند.

وی تأکید کرد: رییس جمهور آمریکا و اعضای کابینه او قصد داشتند با اعمال تحریم‌های ظالمانه، صادرات نفت ایران را به صفر برسانند، اما ایستادگی ملت ایران و رهبر معظم انقلاب، آنان را مجبور به عقب نشینی کرد.

امام جمعه شهرضا با اشاره به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تصریح کرد: ۱۳ آبان تنها مختص دانش‌آموزان نیست، این روز فرصتی برای آن است تا همه اقشار جامعه با شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، نشان دهند که در مقابل استکبار عقب نشینی نکرده‌اند و همواره در صحنه دفاع از آرمان‌های انقلاب حضور دارند.

حجت الاسلام یعقوبی ۱۳ آبان را روز ابراز انزجار از سران کفر و استکبار جهانی دانست و افزود: خروش ملت انقلابی ایران در این روز، بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل است.

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولان اجرایی این شهرستان به خاطر عدم حضور در نماز جمعه، تأکید کرد: کسی از حکومت اسلامی حقوق می‌گیرد باید همواره در نمازهای جمعه و جماعت شرکت کند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه کسی که در نماز جمعه شرکت نمی‌کند انقلابی نیست، اضافه کرد: انقلابی کسی است که مطیع رهبری معظم انقلاب باشد و همیشه با حضور در نماز جمعه از مواضع ایشان حمایت کند.

حجت الاسلام یعقوبی با تأکید بر ضرورت تقویت روحیه مطالبه‌گری در مردم، خاطرنشان کرد: راهکار ایستادگی در برابر جنگ روانی دشمن، مرعوب نشدن در مقابل تبلیغات آنان و مطالبه اقدامات اصولی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی از مسئولان است.

وی با بیان اینکه اعتصاب اصناف و اقشار مختلف به صلاح نیست، تصریح کرد: مردم مشکلاتی دارند که باید به آن‌ها رسیدگی و حل شود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به درپیش بون سالروز وفات پیامبر اسلام(ص)، تأکید کرد: مراقب باشید تا از علما فاصله نگرید، در محافل وعظ و خطابه علمایی که تحصیلات حوزوی و اجازه نقل رویت دارند شرکت کنید، زیرا در این مجالس سخن حق گفته می‌شود.

کد خبر 357599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.