آغاز عملیات احداث پل شهید اردستانی؛ به زودی/ به بهانه کمبود آب مادی‌ها تخریب نشود

شهردار اصفهان از ساماندهی ورودی تشریفات شهر خبر داد و گفت: به زودی عملیات احداث پل شهید اردستانی در جاده فرودگاه آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز (پنجشنبه) در برنامه «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل طی مصوبه‌ای ۳۱ اکتبر هر سال را به نام «روز جهانی شهرها» نام‌گذاری کرده است؛ شهر بهتر زندگی بهتر را تأمین می‌کند از این رو سال ۲۰۱۸ با عنوان شهرهای تاب آور و پایدار از سوی مجمع عمومی سازمان ملل معرفی شده است.

 وی افزود: با توجه به اینکه ۵۰۰ هکتار از بافت شهری اصفهان فرسوده است و در مقابل حوادث تاب‌آوری ندارد، امروز نشست تخصصی مدیریت رخداد شهری در خصوص حوادث بشرساز در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: برگزاری این نشست‌های تخصصی، بسیار تاثیرگذار است، زیرا مدیران و شهروندان باید از اصول پدافند غیرعامل اطلاع کافی داشته باشند تا بتوان تاب‌آوری شهر را ارتقا داده و امکان زندگی بهتر در شهر بهتر را فراهم کرد.

نوروزی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده باید با مشارکت مردم و حمایت دولت بازسازی شود، گفت: شهرداری نیز در این خصوص جلسات متعددی برگزار کرده و دو هفته پیش نیز در تهران جلسه‌ای با مشاور رییس جمهور برگزار و طی مذاکراتی مقرر شد طرح‌های بافت فرسوده اصفهان را ارائه دهیم  و با دریافت بودجه مناسب، تحولی در بافت فرسوده ایجاد کنیم، البته این اقدام نیاز به مشارکت جدی مردم ساکن در بافت های فرسوده دارد.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند پلاک‌های واقع در بافت‌های فرسوده را خریداری و نوسازی کنند، البته شهرداری در این باره آمادگی کامل دارد تا شاهد شهری پایدار برای زندگی بهتر و رفاه عمومی باشیم.

کسبه خرد را نباید نادیده گرفت

شهردار اصفهان در خصوص رفع مشکل سد معبر در برخی از معابر شهر از جمله خیابان عبدالرزاق و میدان امام علی(ع) تأکید کرد: نباید برای رفع سد معبر به گونه ای عمل کنیم که دست فروشان و کسبه خرد را نادیده گرفت، بلکه باید ساماندهی آن‌ها را در دستور کار قرار دهیم و مشکل را به صورت ریشه‌ای رفع کنیم.

فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در شهر نهادینه شود

نوروزی با اشاره به تأمین انرژی خورشیدی در شهر گفت: در تلاش هستیم این موضوع به صورت فرهنگ در بین شهروندان نهادینه شود؛ در سایر شهرها انرژی پاک یک اصل اساسی برای شهرها به شمار می رود و البته در اصفهان نیز شورای اسلامی شهر مصوباتی داشته است و در این راستا نیاز به ورود سرمایه‌گذاران و مشارکت مردم داریم تا در نقاط مختلف شهر بتوانیم از انرژی خورشیدی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت بهینه سازی، نگه‌داری و تعمیرات شهری نیز در همین ارتباط در شهرداری اصفهان تشکیل شده است، گفت: در بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان اقدامات مناسبی در جهت استفاده از انرژی خورشیدی انجام شده است، اما انتظار داریم این موضوع به عنوان فرهنگ در بین تمام شهروندان و انبوه سازان نهادینه شود تا ساختمان‌های شهر نیز از این امکان بهره‌مند شوند.

شهردار اصفهان با اشاره به احداث نیروگاه سالن اجلاس سران اظهار کرد: نیروگاه سالن اجلاس طی قراردادی با شرکت توزیع برق راه‌اندازی شده و ماهانه ۱۷.۵ میلیون تومان فروش برق دارد، اما بهره‌گیری بیشتر از انرژی خورشیدی باید به گفتمان شهری تبدیل شود تا تمام شهروندان به این سمت و سو حرکت کنند.

نورپردازی میادین و زیرگذرهای شهر

وی با اشاره به نورپردازی میادین و زیرگذرهای شهر گفت: نورپردازی‌ها باید به گونه‌ای باشد که باعث ایجاد نشاط و شادابی در شهر و تحقق شعار سرزندگی شود.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تا پایان امسال نورپردازی‌ها در سطح شهر به صورت جدی‌تر عملیاتی می‌شود به خصوص در میدان آزادی که در کنار مراکز علمی قرار دارد، باید نورپردازی‌های مناسبی انجام شود.

آغاز عملیات احداث پل شهید اردستانی؛ به زودی

نوروزی به طرح ساماندهی جاده تشریفات اشاره و تصریح کرد: برای جاده فرودگاه به عنوان یکی از درگاه‌های ورودی شهر طرح «جاده تشریفات» مطرح شده تا مسافران و گردشگران پس از ورود به شهر در این جاده زیبایی‌های اصفهان را مشاهده کنند، البته تحقق این طرح به هزینه‌های هنگفتی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه به زودی عملیات احداث پل شهید اردستانی در جاده فرودگاه آغاز می شود، گفت: دروازه‌های ورودی شهر با نمای خوب می‌تواند برای مسافران و گردشگران جذابیت ایجاد کند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: طرحی مناسب برای ۱۲ کیلومتر از فرودگاه اصفهان تا پل شهید آقابابایی در نظر گرفته شده است تا هر مسافری وارد شهر شود از همان ابتدا از طبیعت و مناظر زیبای اصفهان بهره‌مند شود.

ایده‌های دانش‌آموزان، بهبود کیفیت خدمات را به دنبال دارد

نوروزی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ۱۳ آبان روز دانش‌آموز اظهار امیدواری کرد: امیدوارم در این روز بتوانیم در کنار دانش آموزان پیام خوبی به جهانیان ارائه کنیم؛ مهر امسال طی سوالی از شهروندان درخواست کردیم برای نحوه اداره شهر و افزایش کیفیت خدمات شهری پیشنهادات خود را اعلام کنند و خوشبختانه استقبال دانش‌آموزان در این زمینه پررنگ بود.

وی با بیان اینکه نظرات و پیشنهادات دانش‌آموزان در مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری در حال بررسی است، افزود: دانش آموزان برای ارائه پیشنهادات و مشارکت فرصت دارند و می‌توانند نحوه مشارکت را آموزش دیده و نظرات خود را بیان کنند.

نوروزی تأکید کرد: دانش آموزان اطمینان داشته باشند که ایده‌های آن‌ها می‌تواند به بهبود کیفیت خدمات شهری کمک کند.

نمایشگاه کتاب فرصت ارزشمندی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است

وی به برگزاری نمایشگاه کتاب در اصفهان اشاره کرد و به شهروندان پیشنهاد داد: از این نمایشگاه بازدید کرده و کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند، زیرا با خواندن و نوشتن می‌توان در جامعه تحول ایجاد کرد؛ حتی شهروندان می‌توانند در نمایشگاه کتاب، کتاب‌هایی را که نیاز ندارند اهدا کنند تا به مدارس محروم ارسال شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سرانه مطالعه در حال حاضر بسیار پایین است، گفت: نمایشگاه کتاب فرصت ارزشمندی برای ارتقا و ترویج فرهنگ کتابخوانی است آن‌چنان که از طریق کتاب خواندن، نوشتن و مطالعه می‌توانیم مسائل را دقیق‌تر و کارشناسی تر حل کرده و آبادانی را در شهر ترویج دهیم.

ضرورت ساماندهی مادی‌های شهر

نوروزی در خصوص زیباسازی مادی‌های شهر گفت: بخشی از اهداف تشکیل مادی ها در شهر برای توزیع سیلاب و جلوگیری از سیل است، اما امروز به بهانه خشکسالی و کمبود منابع آب نباید این آثار تاریخی تخریب شود بلکه بازسازی و ترمیم آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مادی‌ها در مواقع اضطراری راهکاری برای هدایت آب‌های جاری است، تأکید کرد: مادی‌ها در اداره بهتر شهر و مواقع بحرانی نقش کلیدی دارند.

درصدد توزیع عادلانه خدمات در شهر هستیم

شهردار اصفهان با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات در نقاط مختلف شهر گفت: به دنبال برقراری عدالت در توزیع خدمات شهری در بین مناطق ۱۵ گانه هستیم تا در شهر اصفهان جایی به عنوان «مناطق محروم» و «مناطق آباد» نداشته باشیم.

نوروزی گفت: درصدد هستیم تمام مناطق شهر از تمام امکانات برای زندگی شایسته برخوردار باشند در این راستا ارائه امکانات، بیشتر در مناطق محروم بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری با مشارکت مردم می‌تواند به اهداف عالیه خود دست پیدا کند، گفت: اصل مهم در اداره شهر مشارکت شهروندان است و این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با مشارکت مردم می‌توان مسیر کارها را هموار کرد.

کد خبر 357531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خخخ IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    0 0
    یک فکری برای یکطرفه کردن خیابان فردوسی وپل ان بکنید