محمدی: بهزیستی ردیف بودجه‌ برای کارتن‌خوابی ‌ندارد

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: این اداره کل ردیف بودجه‌ای برای ساماندهی کارتن‌خوابی ندارد در حالی که تا کنون ۱۵۰ کارتن‌خواب را ساماندهی کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدسعید محمدی در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با محوریت ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: مدت‌ها است این بحث در حال مطرح شدن است و تدابیری هم برای آن اندیشیده شده و در روزهای اخیر سپاه پاسداران طی تفاهم نامه ای با بهزیستی اصفهان مایل است در این حوزه به افتتاح یک مرکز ساماندهی همت گمارد.

وی با بیان اینکه در ساماندهی متکدیان و متجاهرین بحث نیروی انسانی و کمک مالی دو موضوع جداگانه است، افزود: به شدت با ریزش منابع مالی خیرین رو به رو بوده‌ایم و ممکن است حتی کمک خیرین از این میزان هم کاهش بیشتری پیدا کند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان در خصوص درخواست خیر مورد نظر برای نیروی انسانی در مرکز متکدیان میدان استقلال گفت: چند دستگاه کارشناسان خود را در محل مورد نظر مستقر کرده اند که این دستگاهها شامل بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری هستند.

محمدی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها علاقمند به کمک کردن هستند، تصریح کرد: همه ما دلمان می‌خواهد کاری کنیم تا در این فصل سرما کسی از متکدیان یا حتی متجاهرین بیرون نمانند و باید مشخص کرد هر دستگاه مشخصا چه توانمندی دارد و چه کمکی می‌تواند بکند.

وی با اشاره به مشخص بودن شرح وظایف دستگاه‌ها در فلوچارت وزارت کشور در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق این فلوچارت برای هر دستگاه متولی این امر، وظایفی در نظر گرفته شده اما بهزیستی در مورد کارتن خوابی اصلا نه ردیف بودجه‌ای دارد و حتی بیش از ۲۰۰ مورد معتاد متجاهر را در ماده ۱۶ پذیرش کردیم.

محمدی با تاکید بر اینکه بهزیستی ظرفیت پذیرش ۱۲۰ معتاد متجاهر را دارد، گفت: اگر ظرفیت بیشتری بخواهیم باید مجوزهای لازم از تهران گرفته شود.

معاون پیشگیری بهزیستی اصفهان با اشاره به تفاوت متکی با معتاد متجاهر اظهار کرد: با این حال که ظرفیت مراکز بهزیستی تنها ۱۲۰ نفر است اما ۱۵۰ نفر را در این خصوص پذیرش کردیم.

وی با تاکید بر عدم پذیرش معتادان متجاهر بدون حکم دادستان افزود: حکم دادستان تنها می‌تواند موجب پذیرش در کمپ‌ها را مهیا کند و هر اتفاقی که در مورد این افراد بیفتد بهزیستی در خصوص آنها متعهد است.

کد خبر 357529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.