آمار دقیق آسیب‌های اجتماعی اصفهان ارائه شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم سخت شدن شرایط حضور برای افراد متجاهر و متکدیان در اصفهان گفت: باید برنامه‌ای بلندمدت برای این امر در نظر گرفت و یکی از مواردی که در کمیسیون اجتماعی لازم است دنبال کنیم داشتن آمارهای متقن از حضور کودکان کار و متکدیان و معتادان متجاهر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت ظهر امروز در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با محوریت ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان، اظهار کرد: مملکت ما با وجود تمام داشته ها و امکانات خود نباید به دنبال بودجه برای حداقل نیازهای انسانی افراد آسیب دیده باشیم.

وی با اشاره به وجود تدابیر و راهکارهای مناسب در دنیا برای ساماندهی این افراد، افزود: عده زیادی از این افراد اگر چه ایرانی هستند اما اصفهانی نیستند و اگر قرار است اصفهان مأمنی برای چنین افراد باشد قطعا این نگاه غلط است.

عضو کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان با بیان اینکه نباید به نحوی مدیریت شود که هر کسی با هر شرایطی به اینجا پناه بیاورد، تصریح کرد: نباید بار مسئولیت دولت را مردم اصفهان بکشند و اگر قرار است مسئولیت همه کشور را اصفهان داشته باشد پس جای نمایندگان مجلس در چنین جلساتی خالی است.

وی با تاکید بر اینکه اگر لازم است اصفهان خدمات ویژه‌تری بدهد باید اعتبار و بودجه ویژه‌تری دریافت کند، اظهار کرد: اگر قرار است سرویس دهی ویژه‌تری داشته باشیم باید در نگاه بلندمدت برنامه ریزی و بودجه ویژه‌تری نیز داشته باشیم.

ملت بیان کرد: شهر خلاق باید از صدور طبقه خلاق خود جلوگیری کند و نباید اصفهان پذیرای کودکان کار و متکدیان و معتادان متجاهر مهاجر باشد چرا که در این صورت به مرور باعث خروج طبقه خلاق شهر خود خواهیم شد.

وی با تاکید بر لزوم سخت شدن شرایط حضور برای افراد متجاهر و متکدیان در شهر اصفهان گفت: باید برنامه‌ای بلندمدت برای این امر در نظر گرفت و یکی از مواردی که در کمیسیون اجتماعی لازم است دنبال کنیم داشتن آمارهای متقن از حضور کودکان کار و متکدیان و معتادان متجاهر است که متاسفانه در این خصوص هنوز آمار درستی در دست نداریم و به عنوان شورای شهر نیازمند دسترسی به اطلاعات درست و شفاف در خصوص آسیب های اجتماعی شهر هستیم.

کد خبر 357526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.