کمک ۲۰۰ میلیون تومانی شهرداری به ساماندهی مراکز معتادان متجاهر

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی مرکز ساماندهی معتادان متجاهر هزینه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن محمدحسینی، در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر با محوریت ساماندهی معتادان متجاهر اظهار کرد: در مصوبه‌ای که در سال ۸۷ تصویب شد ۱۳ دستگاه را متولی امر ساماندهی متکدیان و آسیب دیدگان اجتماعی دانسته است و هدایت این افراد را بر عهده این دستگاه‌ها گذاشته است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری تا کنون برای مرکز ساماندهی متکدیان و معتادان در میدان استقلال بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است، افزود: تجهیز این محل توسط شهرداری انجام شده و خیر مورد نظر در خصوص تجهیز هزینه‌ای نکرده است و این محل باید تنها به عنوان محل غربالگری باشد.

محمدحسینی با بیان اینکه این مرکز نباید کسی را به طور شبانه‌روزی نگهداری کند، تصریح کرد: بهزیستی چند نیروی مددکار به این مرکز فرستاد اما در جلسات اولیه قرار این بود که هزینه‌های ماهانه مرکز با محوریت معاونت اجتماعی استانداری تامین شود و این معاونت با دعوت از دیگر خیریه‌ها و کمک‌های استانی هزینه‌های این مرکز را تامین کند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تامین تجهیزات بر اساس تناسب محل بوده است، گفت: هزینه بیمه مسئولیت این مرکز به زودی پرداخت می‌شود و برای این مرکز سه دستگاه گرمکن کارگاهی خریداری شده است اما لازم است این مرکز به طبقه‌بندی جامعه هدف خود بپردازد.

همچنین معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: مدیریت شهری به موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی برای کمک به ارتقای سطح زندگی شهروندان اعتقاد دارد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزش خانواده گواه این امر است.

حسین امیریبا اشاره به تحویل محل ساماندهی افراد معتاد و کارتن خواب در میدان استقلال توسط شهرداری افزود: این محل را شهرداری از مالک تحویل گرفت و به مرکز جدید واگذار کرد و امکانات اولیه متناسب با محل را ایجاد کرد اما بحث نگهداری و هزینه‌های آن در این جلسه مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه هر کدام دستگاه‌ها در این خصوص وظایفی دارند، تصریح کرد: نمی‌شود همه اقدامات را به شهرداری محول کرد شهرداری وظیفه تامین و تجهیز محل را داشته است و هزینه‌های بعد از تامین و تجهیز موضوع دیگری است.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی باید هزینه نگهداری مراکز اجتماعی و توانخواهان را تامین کند، اظهار کرد: شهرداری آمادگی لازم برای کامل کردن تجهیزات را دارد اما اینکه بخواهیم ماهیانه حقوق یا مبلغی بدهیم این امر در شرح وظایف شهرداری نیامده است.

کد خبر 357517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.