مدیریت خشکسالی و حفظ فضای سبز شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اقدامات سال‌جاری مدیریت بحران خشکسالی در فضای سبز شهر در سه بخش مدیریت مصرف و توزیع آب، مدیریت اصلاح الگوی کشت گونه‌های گیاهی و آموزش و اطلاع‌رسانی را تشریح کرد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده در بخش مدیریت مصرف و توزیع آب، به کارگیری ۷۱۰۰ نفر آبیار و کارشناس ناظر جهت آبیاری شبانه فضای سبز، تهیه و توزیع بالغ بر ۳۰ هزار سرویس تانکر آب در فصل تابستان و استفاده از پساب پس از تصفیه ثانویه برای آبیاری فضای سبز اتوبان‌ها و کمربند سبز شهر اصفهان بوده است.

وی از افزایش ۲۱۰ هزار متر مربعی سیستم آبیاری تحت فشار و اصلاح سیستمهای آبیاری موجود خبر داد و افزود: انجام عملیات مختلف زراعی و اصلاح خاک به منظور افزایش ظرفیت نگهداری آب در خاک از دیگر اقدامات انجام شده در بخش مدیریت مصرف و توزیع آب بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش آموزش و اطلاع‌رسانی، ادامه داد: در این بخش آموزش کارشناسان و کارگران فضای سبز در زمینه مصرف بهینه آب، برگزاری دوره‌های مدیریت فضای سبز خانگی با تأکید بر بحران خشکسالی، اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی در خصوص کمبود شدید آب، پیگیری و پاسخگویی به بیش از پنج هزار تماس در خصوص جلوگیری از هدررفت آب انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش مدیریت اصلاح الگوی کشت گونه‌های گیاهی، ممنوعیت کاشت چمن و حذف ۲۱۷ هزار مترمربع از چمن‌های با نیاز آبی بالا و جایگزینی با چمن‌های مقاوم انجام شده است.

مرتضایی‌نژاد گفت: کاشت درختان و درختچه های کم نیاز و مقاوم به خشکسالی، کاشت گیاهان دائمی متحمل به خشکی به جای کاشت گل های فصل و پُرنیاز آبی، حذف تدریجی پرچین برگ نو و جایگزینی آن با گیاهان دائمی سازگار و متحمل به خشکی از دیگر اقدامات انجام شده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در بخش مدیریت اصلاح الگوی کشت گونه‌های گیاهی بوده است.

کد خبر 357425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.