گرهی در بخشنامه‌ها باشد حتما باز می کنیم

وزیرصنعت، معدن و تجارت بهبود وضعیت تولید داخلی را سرفصل برنامه های وزارت صمت اعلام‌کرد و گفت: حمایت از تولید داخل از مهمترین اولویت‌های وزارت صمت است و در بخشنامه‌های صادر شده اگر گرهی باشد حتما باز می کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نخستین روزکاری خود در نشست هم‌اندیشی باصاحبان صنایع، تشکل‌های تولیدی و صادراتی و نمایندگانی از اتاق بازرگانی ضمن شنیدن دغدغه‌ها و پیشنهادات این افزاد از اختصاص دفتری در ستاد وزارتخانه به تشکل‌ها و اتاق بازرگانی خبرداد و اظهارکرد: به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم گیری با یگدیگر، راهی برای عبور از شرایط جدید نداریم .

وی تصریح کرد: بپذیریم که شرایط امروز ما شرایط خاصی است و در این شرایط بنا داریم جلسات ویژه‌ای را تا آخر هفته جاری و حتی روز اربعین به صادرات و رفع مشکلات این بخش اختصاص دهیم .

رحمانی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری ازرشته‌های صنعتی را مطلوب توصیف کرد و افزود: برنامه هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار، تولید، تامین و حفظ واحدهای موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش بینی کردیم تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود .

وی از ارائه جمع بندی نظرات و مشکلات بخش خصوصی حاضر نشست در قالب گزارش به رییس جمهور خبر داد و گفت: واردات بدون انتقال ارز جزو پیشنهادات امروز بود و حتما در روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید، صادرات، واردات و ... در این زمینه تصمیم‌گیری خواهیم کرد .

در جلسه امروز تشکل‌های بخش خصوصی پیشنهاداتی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی صنایع ارائه کردند، از جمله این پیشنهادات، برداشتن پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان و برابری نرخ ارز، رفع و حل مشکلات بخشنامه‌های متضاد و مُخل امر تولید و صادرات بود.

کد خبر 357366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.