سایه سنگین گرانی قیر و آسفالت بر روند اجرای پروژه های عمرانی

لنجان-شهردار زرین شهر گفت:در ابتدای سال برآورد هزینه آسفالت میدان پردیس زرین شهر هفت میلیارد ریال بوده اما امروز افزایش سرسام آور قیمت قیر افزایش چندین برابری را برای اتمام آسفالت این پروژه رقم زده است.

میثم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه افزایش جهشی قیمت قیرمشکلات بسیاری را  برای شهرداری ها ایجاد کرده است، اظهار کرد: یکی از مطالبات شهروندان از شهرداری ها ترمیم ترانشه، آسفالت معابر و کوچه های محلات بوده و با توجه به اجرای پروژه های مختلف در سطح شهر منتظر هستند تا قبل از فرا رسید زمستان معابر شهر آسفالت شوند اما گرانی سرسام آور قیر امروز مشکل ساز شده است.

وی برآورد هزینه آسفالت معابر و ترمیم ترانشه های زرین شهر را بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در ابتدای سال جاری قراردادی با اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد ریال با پیمانکار ترمیم ترانشه های آسفالت در زرین شهر منعقد شد، اما افزایش قیمت قیر در نهایت به افزایش قیمت آسفالت و افزایش شدید قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت آسفالت در این شهر منجر شد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه سال گذشته قیمت هر تن قیر ۹ میلیون ریال بود و در حال حاضر این رقم با ۴۱ میلیون ریال افزایش یافته است، تصریح کرد: شهروندان باید بدانند پیمانکاری که شهرداری زرین شهر با آن قرارداد ترمیم ترانشه و اسفالت معابر را منعقد کرده است، در قرار داد آن هر تن قیر ۱۰ میلیون ریال محاسبه شده اما امروز این رقم با ۴۱ میلیون ریال افزایش یافته و در بورس عرضه می شود از سوی دیگر قیمت هر تن آسفالت از ۸۰ هزار تومان به ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافته و این گرانی فشار مالی بسیاری را بر دوش شهرداری قرار داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری به منظور تهیه آسفالت با مشکلات جدی روبه‌رو است، ادامه داد: به رغم گرانی قیر و سایر مصالح، آسفالت‌ریزی و ترمیم ترانشه در برخی معابر حساس شهری ادامه دارد اما با توجه به تحمیل هزینه های سنگین به شهرداری این روند به کندی ادامه داشته و شهروندان باید بدانند شهرداری‌ زرین شهر از نظر خدمات شهری تفاوتی میان شهروندان و محلات مختلف شهر قائل نمی شود.

محمدی اضافه کرد: با پیگیری های متعدد در سال گذشته موفق به اخذ دستوری در راستای اختصاص ۵۰۰ تن قیر به شهرداری زرین شهر از دکتر هوشنگ عشایری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران شدیم و با پیگیری های متعدد این دستور منتج به دریافت حواله ۳۰۰ تن قیر شد.

وی عنوان کرد: با دریافت ضمانت نامه بانکی و... نامه‌ای برای دریافت قیر از کارخانه در اختیار شهرداری زرین شهر قرار گرفت اما موفق به دریافت قیر از کارخانه نشدیم و علت آن نیز افزایش قیمت ناگهانی قیر از سوی کارخانه بیان شد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه وضعیت قیر و گرانی آن باید مدیریت شود تا مشکلات موجود شهرداری ها به حداقل برسد، خاطرنشان کرد: با پیگیری های دکتر محسن کوهکن نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی دستوری از دکتر عشایری برای تامین قیر مورد نیاز شهرهای شهرستان لنجان از محل اعتبارات بافت فرسوده گرفته شد و برای زرین شهر نیز دستور دو هزار تن قیر صادر شد و اگر این دستوراها و میزان قیری که وعده آن داده شده بود به شهرداری زرین شهر اختصاص پیدا می‌کرد کلیه مشکلات ترمیم ترانشه‌ها و کوچه‌های شهر مرتفع می‌شد اما متاسفانه هیچ یک از این دستورها اجرایی نشد.

وی با بیان اینکه سایه سنگین گرانی مصالح و آسفالت بر روی روند اجرای پروژه های عمرانی مشهود است، گفت: در ابتدای سال برآورد هزینه آسفالت میدان پردیس زرین شهر هفت میلیارد ریال بوده اما امروز افزایش سرسام آور قیمت قیر افزایش چندین برابری را برای اتمام آسفالت این پروژه رقم زده است، اما با توجه به اهمیت اجرای این پروژه و تردد بالای شهروندان در این مسیر آسفالت میدان پردیس آغاز شده تا در نهایت رضایتمندی شهروندان را شاهد باشیم.

محمدی یاداور شد: امروز دولت باید به داد دستگاه های زیر مجموعه خود همچون شهرداری ها برسد تا آنها بتوانند از وضعیت موجود به سلامت عبور کنند.

کد خبر 357277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.