تهیه بانک اطلاعات مناطق حادثه‌خیز شهرضا

شهرضا - عضو شورای اسلامی شهر شهرضا گفت: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان در مدیریت بحران، تشکیل بانک اطلاعاتی مناطق حادثه‌خیر و امکانات امدادی موجود در هر محل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرضا، مهدی صالح‌پور در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان، با بیان اینکه ساختمان‌ سازی غیرمجاز در حاشیه مسیل‌ها احتمال وقوع حوادث را افزایش داده است، تصریح کرد: این ساخت و سازها بوسیله کسانی که غیر مجاز و بدون اطلاع شهرداری و اداره جهاد کشاورزی اقدام به ساخت و ساز می‌کنند، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: اگر در مراحل صدور اسناد مالکیت سازه‌های حریم رودخانه‌ها مشکلی ایجاد شود، صدور مجوز شهرداری مشروط به اخذ استعلام از اداره آب منطقه‌ای است؛ بنابراین لازم است شهروندان قبل از هر اقدامی برای ساخت بنا، با کارشناسان مربوط مشورت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال برخی از کشاورزان مناطق «سروستان»، «منوچهرآباد» و «جرم افشار» شهرضا، خواستار اصلاح مسیر باغات خود شدند که لازم است این درخواست با همکاری شهرداری و بخشداری رسیدگی شود.

صالحپور اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان در مدیریت بحران، تشکیل بانک اطلاعاتی مناطق حادثه‌خیر و امکانات امدادی موجود در هر محل است.

وی با اشاره به بی‌توجهی برخی شهروندان به اصول مهندسی در ساخت و ساز، تأکید کرد: عدم رعایت اصول مهندسی در ساخت و ساز کف و بَر بعضی از ابنیه بویژه در بافت مرکزی شهر، باعث ایجاد اختلال در دفع آب‌های سطحی شده است.

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا اظهار کرد: طبق ماده ۱۱۰ قانوان شهرداری‌ها، اطراف زمین‌های بایر شهری با احداث دیوار یا دپوهای موقت محصور می‌شود، اما تجمع آب‌ در این زمین‌ها در زمان بارندگی، باعث نفوذ به خانه‌های اطراف می‌شود.

صالحپور گفت: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در مسیل‌ها، باعث افزایش خطرپذیری سازه‌های اطراف آن می‌شود، بنابراین لازم است در این زمینه، اطلاع رسانی مناسب به شهروندان انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از مشارکت شهروندان در پیشگیری از وقوع حوادث، تصریح کرد: رسیدگی سریع به گزارش‌های مردمی درخصوص مناطق خطرناک و ایجاد شبکه‌های اطلاع رسانی شهروندی در این زمینه مؤثر است.

کد خبر 357128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.