خدا آبروی بن سلمان را برد

امام جمعه اصفهان گفت: بن سلمان علیه ایران سخنان ناحق زیادی گفت، در کل جهان علیه ما صحبت و ادعا کرد ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند، اما خدا کاری کرد که آبرویش در کل جهان ریخته شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: شیعیان حق ندارند خودشان را خوار و ذلیل کنند، در همین رابطه امام صادق(ع) نیز فرموده است: انسان چطور می‌تواند خودش را ذلیل کند؟

وی افزود: افراد گاهی در کار خودشان درمانده می‌شوند؛ بعضی وام می‌گیرند، اما برای باز پس دادن درمانده و فراری می‌شوند. چرا خودت را به این گرفتاری می‌اندازی؟ امام علی(ع) می‌فرماید؛ به کم بساز، اما خودت را ذلیل نکن.

مؤمن نباید تن به ذلت بدهد

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: امام حسین(ع) هم در روز عاشورا به یارانش فرمود: خدا اجازه نمی‌دهد تن به ذلت دهیم، اصحاب امام هم این تفکر را داشتند  و زمانی که شمر به زهیر از صحابه امام گفت بیا به سمت ما، زهیر جواب داد یک لحظه با حسین بودن را به همه دنیا نمی‌دهم‌.

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: در مقابل دشمن نباید کوتاه بیایید حتی اگر بمیرید؛ حیات با شکست مرگ است و مرگ با پیروزی حیات است. بعد از روز عاشورا یزید به یکی از اطرافیانش گفت ما شکست‌خورده اسرای کربلا هستیم؛ به آن‌ها فشار آوردیم، اما یک‌قدم پا را عقب نگذاشتند، زینب پدری از یزدی درآورد که در تاریخ نوشتند و خطبه‌های حضرت زینب تاریخی بود.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌گوید کسانی که گناه می‌کنند، به این معناست که دین خود را مسخره می‌کنند؛ باید مراقب رفتارمان باشیم و در مقابل دشمن سر تعظیم فرود نیاوریم. امام سجاد(ع) در این زمینه فرموده است؛ خدایا من را در مقابل خودت کوچک قرار بده، اما کاری کن در مقابل مردم از لحاظ معرفتی انسان بزرگی باشم.

امام جمعه اصفهان در خطبه دوم گفت: مناسبت‌های امروز یکی بحث کاپیتولاسیون است؛ در ۴ آبان ۱۳۴۳ امام خمینی(ره) زمانی که متوجه شد قانون کاپیتولاسیون تصویب شده از عزت مردم ایران  حمایت کردند و گفتند این قانون که آمریکایی‌ها اجازه هر رفتاری در ایران داشته باشند، باعث ذلت مردم ما است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد افزود: امام(ره) می‌گفتند؛ اگر یک ایرانی سگ آمریکایی را زیر بگیرد او را محاکمه می‌کنند، اما اگر یک آمریکایی شاه ایران را بکشد حق محاکمه ندارند و این مقایسه بسیار زیرکانه‌ای بود.

وی خاطرنشان کرد: اولین شهید محراب سید محمدعلی قاضی طباطبایی، امام جمعه تبریز است که دهم آبان ۵۸ به دست منافقین به شهادت رسید، به منافقین لعن و نفرین می‌فرستیم.

دعای امام صادق برای زوار کربلا

امام جمعه اصفهان گفت: ایام اربعین است و باید دید چه ویژگی در امام حسین(ع) بوده که همه در مورد او صحبت کرده‌اند؛ پیغمبر(ص) فرموده حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. شهادت حسین شعله‌ای در قلب مؤمنین روشن می‌کند که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود.

وی افزود: شخصی از اصحاب امام جعفر صادق(ع) گفته است: روزی خدمت امام رفتم و دیدم که مشغول نماز هستند و بعد دعا و مناجات همیشگی فرمودند: خدایا بیامرز مرا، برادران مؤمن مرا و زوار پدرم حسین بن علی را، در پایان هم حضرت فرمود خدایا رحم کن به صورت‌های زوار حسین که آفتاب تغییرش داده است و چهره‌هایی که دور مزار حسین می‌گردند و حاجتشان را برآورده کن.

امام جمعه اصفهان با ذکر روایت دیگری گفت: آقا امام رضا به یکی از اصحابش فرمود: «خاک تربت ما رو نخورید، فقط تربت جدم حسین شفا است» و درجایی دیگر می‌فرماید «هر کس سالروز عاشورا و اربعین کار و زندگی‌اش را ترک کند، خدا حوائج دنیا و آخرتش را فراهم می‌کند.». امام صادق(ع) هم فرمود: «کسی که به کنار مزار حسین برود خدا گناهان قبل و بعدش را می‌بخشد».

دشمن می‌کوشد عظمت مانور اربعین را نشان ندهد

طباطبایی نژاد گفت: کلمات ائمه معجزه است و بر اساس این روایات است که می‌فهمیم که چرا حسین(ع) کشتی نجات است. ببینید مانوری که در بین‌الحرمین کربلا با بیش از ۲۰ میلیون جمعیت از بیش از ۴۰ کشور برگزار می‌شود، چه عظمتی مقابل دشمن دارد، آن‌ها سعی می‌کنند نشان ندهند، اما بدانند هر چه علیه ما بگویند خدا جوابشان را می‌دهد.

امام جمعه اصفهان افزود: جمال خاشقچی که به این سبک کشته شد چه کسی باعث این اتفاق شد؟ بن سلمان علیه ایران دروغ می‌گوید، اما خدا آبروی او را برد. به همه کسانی که آبرو می‌برند، می‌گویم بیچاره‌های فلک‌زده بترسید که این آبروبری‌ها بی‌جواب نمی‌ماند. وقتی کسی از ولایت خدا بیرون رفت خدا هدایتش نمی‌کند و شیطان بر او مسلط می‌شود.

هیچ چیزی مثل ظلم عذاب زودرس ندارد

آیت‌الله طباطبایی نژاد تأکید کرد: کینه، حسد و دروغ همه ظلم است، اما خدا عذاب آن‌ها را عقب می‌اندازد، هیچ چیزی مثل ظلم عذاب زودرس ندارد. بن سلمان علیه ایران سخنان ناحق زیادی گفت، در کل جهان علیه ما صحبت و ادعا کرد ایران حقوق بشر را رعایت نمی‌کند، اما خدا کاری کرد که آبرویش در کل جهان ریخته شد.

وی افزود: حال تلویزیون الجزیره و کشور ترکیه همه وقت خودشان را برای ریختن آبروی بن سلمان گذاشته‌اند، حتی آدمی اسیر مال و ریاست مثل ترامپ هم گفت که بن سلمان مقصر است، او  دروغ گفته، ظلم کرده و امروز رسوا شده است.

کد خبر 357036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.