کیوسک‌های هوشمند با استانداردهای جهانی در تهران راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: به زودی کیوسک‌های هوشمند مطابق با استانداردهای جهانی در شهر تهران راه‌اندازی می‌شود که مجهز به وای فای و عابر بانک هستند و اجرای آن در راستای هدف ساماندهی کیوسک‌ها می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا تحصیلی صبح امروز (پنجشنبه) در کارگروه مشترک و تخصصی ساماندهی مشاغل و میادین شهرداری‌های کشور اظهار کرد: از حدود ۳۵ سال پیش که در تهران کیوسک‌های کوچک به راه افتاد و در آن‌ها تنها یک نفر امکان حضور داشت تا امروز که تعداد کیوسک‌ها به ۱۲۰۰ عدد رسیده و تعداد زیادی از آن‌ها گل‌فروشی یا توزیع مطبوعات هستند و به اعتقاد پلیس تخلفاتی در آنها انجام می‌شود، علی‌رغم درآمدهای نجومی، قاعده و قانونی ندارند.

وی افزود: درصدد هستیم تا کیوسک‌های هوشمند را مطابق با استانداردهای جهانی که قابلیت‌های زیادی همچون عابر بانک و وای فای دارند راه‌اندازی و کیوسک‌های تهران را ساماندهی کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: امروز شاهد هستیم بسیاری از مشاغل همچون اغذیه‌فروشان میز و صندلی‌هایی را در عرض پیاده‌روها یا حتی حاشیه خیابان‌ها قرار داده و مشغول کسب و کار هستند، جالب اینکه شهروندان نیز هیچ اعتراضی دراین‌باره ندارند و این موضوع به دلیل کم‌کاری سازمان ساماندهی مشاغل اتفاق افتاده است و باید اقدامات جدی‌تری انجام شود.

تحصیلی با بیان اینکه تعداد مراکز خرید خودرو را می‌توان افزایش داد و کاربری آن‌ها را بین‌المللی کرد، تصریح کرد: مراکز خرید خودروی تهران می‌تواند برای بسیاری از نقاط کشور رفرنس باشد.

وی با تأکید بر اینکه تا چند سال پیش با همکاری کودکان موفق شدیم قانون بستن کمربند ایمنی را که آنها به والدین خود گوشزد می‌کردند به صورت کامل اجرا کنیم، گفت: باز هم از پتانسیل آنان استفاده خواهد شد و در خصوص مبارزه با موش‌ها که از زباله‌های رها شده مغازه‌ها در نهرهای شهر تغذیه می‌شوند می‌توان هر دانش‌آموز را یک رییس تلقی کرد و تصمیم داریم در اجرای آن دانش‌آموزان مدارس را درگیر کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه در تهران روزانه دو درصد به آمار دست‌فروشان اضافه می‌شود که همه دارای تحصیلات عالیه هستند، گفت: متأسفانه به‌محض برخورد قانونی شهرداری، فیلم آن در شبکه‌های جهانی پخش می‌شود از این رو لایحه‌ای به شورای شهر تهران تقدیم شده تا مکان‌هایی در ۲۲ منطقه شهرداری تهران به صورت بازارهای روز و شب برای ساماندهی دست‌فروشان در نظر بگیریم.

وی اظهار کرد: عده‌ای در منازل خود لوازم دست‌دوم دارند که نه می‌توانند آنها را بفروشند و نه نگه‌داری کنند از این رو با راه‌اندازی مرکز مبادله کالا می‌توانیم برای تبادل کالاهای دست‌دوم اقدام کنیم.

تحصیلی با اشاره به فعالیت کارفودها گفت: امروزه شاهدیم که بسیاری از افراد یک باربند به خودروی خود بسته و در نقاط مختلف شهر کارفود راه انداخته‌اند از این رو تصمیم داریم در فرآیند مشخص، مکان فعالیت، نرخ کرایه و نوع ارائه محصولات را برای این افراد مشخص کنیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان اینکه در تهران تراکم‌فروشی ممنوع شده، اما خیابان‌فروشی ترویج پیدا کرده است، گفت: با توجه به کاهش درآمد شهرداری‌ها کار به جایی رسیده که مناطق شهرداری بدون در نظر گرفتن موضوع ساماندهی مشاغل، خیابان‌فروشی می‌کنند و در این رابطه قراردادهای میلیونی منعقد می‌کنند و بی‌شک اگر به داد این موضوع نرسیم همانند کیوسک‌های مطبوعاتی همچون استخوانی در گلو، گریبان‌گیر شهر تهران می‌شود.

وی تأکید کرد: باید بازرسی و حراست را درگیر این موضوع کرده تا با جدیت اقدام شود.

تحصیلی با اشاره به تهیه شیوه‌نامه کمیته‌های تخصصی سه‌گانه ساماندهی مشاغل اظهار کرد: میزبانی سه دوره نشست اصلی در سازمان ساماندهی مشاغل، تهیه و تولید محتواهای علمی و آموزشی و ارسال آن به سازمان‌های عضو، بارگذاری مطالب در پرتال شرکت ساماندهی و تدوین پیش‌نویس ضوابط لازم ساماندهی دست‌فروشان از جمله موارد این شیوه‌نامه است.

کد خبر 356979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.